بانک مرکزي براساس تامين نيازهاي ارزي متقاضيان هيچ برنامه اي براي تغيير ارز مسافرتي و دانشجويي ندارد و کماکان همان مبالغ سابق از طريق بانکهاي عامل به مسافران و دانشجويان پرداخت مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد در باشگاه خبرنگاران، غلامعلي کامياب معاون ارزي بانک مرکزي در نشست صبحانه کاري اتاق ايران با بيان اين مطلب گفت: بررسي تغيير در ميزان تخصيص ارز به مسافران براساس شرايط اقتصادي کشور در حال بررسي است اما در حال حاضر ارز مسافرتي که به متقاضيان پرداخت مي شود همان نرخ سابق است و هيچ تغييري نکرده است.

وي ادامه داد: پرداخت ارز دانشجويي کماکان براساس نرخ گذشته از طريق بانکهاي عامل انجام مي شود .

معاون ارزي بانک مرکزي در خصوص حساب هيا ارزي با منشا داخلي و خارجي گفت: اين نوع حساب هاي ارزي  از سوي بانک مرکزي در حال بررسي است.

وي تصريح کرد: طبقه بندي ارز براساس منشا خارجي و يا داخلي در حال حاضر در کارگروه ارزي  مطرح و بررسي هاي لازم در اين رابطه در حال انجام است.

معاون ارزي بانک مرکزي در خصوص علاقمندي متقاضيان به افزايش سپرده هاي ارزي خود در بانکها گفت: اين موضوع در گذشته به لحاظ مشکلاتي که در رابطه با تامين اسکناس به وجود آمد اجراي آن با تاخير از سوي بانکها عملي شد که در برخي از حساب ها به منظور تامين سپردهاي ارزي مقرر شد اين روند به صورت تامين نقدي نباشد که در حال حاضر اين مشکل حل شده است.

وي ادامه داد: مردم بايد به افزايش سپرده گذاري ارزي اطمينان کنند تا ما شاهد افزايش ميزان سپرده گذاري ارزي در کشور باشيم.

وي ادامه داد: در بحث بررسي ارز و منشا داخلي و خارجي يکي از وظايف کارگروه ارزي اين است که منشا ارز سپرده گذاري شده در بانکهاي کشور را تعيين کند که آيا ارز کاملا داخلي است و يا خارجي.

بانک مرکزي در اين رابطه در حال بازنگري بخشنامه هاي ارزي و مقررات مربوط به آن هستيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، بانک ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار