مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی بر ضرورت تعامل، همکاری و انسجام فعالیت دستگاه های اجرایی استان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، مرتضی دهقانی گفت: حمایت و هدایت برنامه های ساماندهی مد و لباس و توسعه ی اقدامات ترویجی در سطح محلات از دیگر مواردی ست که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به بررسی فعالیت های انجام شده از سوی کمیته ی عفاف و حجاب استان در دو سال اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: مرحله ی اول طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در قالب دوره ای سه ماهه با جامعه ی هدف دستگاه های اجرایی محقق شد.

دهقانی ادامه داد: مرحله ی دوم طرح به منظور رفع آسیب ها و نقاط ضعف مرحله ی اول و دربازه ی زمانی 18 ماه تدوین و جامعه ی هدف آن، مخاطبان دستگاه های ارایه دهنده ی خدمات عمومی تعیین شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ضمن دسته بندی بسترهای عمومی اقدامات فرهنگی عفاف و حجاب در شش حوزه، خاطرنشان کرد: این بسترها شامل حوزه های آموزشی، رسانه ای، فرهنگی و هنری، تبلیغات دینی و تشکل های غیردولتی هستند.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه در حوزه های فردی، خانوادگی، فرهنگی و سیاسی و اتخاذ رویکرد سیستمی و برنامه محور در هر یک از حوزه های یادشده می تواند منجر به توفیقات بزرگی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف در جامعه شود.

دبیر کارگروه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استان با اشاره به تدوین اسناد بالادست در حوزه ی عفاف و حجاب در سطح استان ابراز امیدواری کرد: با انجام اقدامات تشویقی و آموزشی شاهد توسعه و ترویج مبانی فرهنگ ناب اسلامی در زمینه ی عفاف و حجاب باشیم.ز/

برچسب ها: ترویج ، فرهنگ ، عفاف ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.