وکلای ملت با فوریت طرح تمدید اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز با دو فوریت طرح تمدید اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مخالفت کردند.  
 
براین اساس مهدی عیسی‌زاده نماینده شاهین دژ، تکاب و میاندوآب به عنوان طراح این طرح گفت: قانون آزمایشی سازمان مدیریت بحران کشور سوم تیرماه سال جاری به پایان رسیده است و وزارت کشور و دولت تاکنون برای تمدید این قانون اقدامی نکرده‌اند.
 
وی افزود: در پی این موضوع هیئت‌رئیسه مجلس موضوع را به کمیسیون اجتماعی ارجاع داد تا این قانون به مدت دو سال دیگر تمدید شود.  
 
در ادامه محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مخالفت با این طرح گفت: فارغ از این که به دولت و یازدهم عرض کنم ولی تا کی باید دولت در اعلام اتمام مهلت قوانین آزمایشی کشور کوتاهی کند.  
 
وی با بیان این که چرا دولت گزارشی ارائه نمی‌کند گفت: دولت باید قوانین آزمایشی که مهلت آن‌ها به اتمام می‌رسد را به مجلس گزارش کند از این جهت با تصویب مجدد این قانون مخالف است.  
 
محمد علی‌پور نماینده ماکو به عنوان موافق طرح مذکور گفت: این که دولت باید گزارش اتمام مهلت قوانین آزمایشی را به مجلس ارائه دهد مورد قبول است اما کشور ما یک کشور بحران سوز بوده و باید جوابگوی مردم باشیم.
 
در ادامه قاسم جعفری دیگر نماینده مخالف این طرح گفت: از آن جایی که سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارند باید همین جا موضوع را متوقف کنیم تا دولت نسبت به ارائه گزارش قوانین این چنینی اقدام کند.  
 
ایرج ندیمی به عنوان آخرین مخالف گفت: ما این موضوع را می‌دانیم که دولت باید نسبت به این موضوع حساس باشد اما نباید با چوب کم کاری قوه مجریه مردم را مجازات کنیم.
 
در پایان دو فوریت طرح مذکور با 96 رای موافق، 26 رای مخالف و 14 رای ممتنع و یک فوریت این طرح نیز با 103 رای موافق، 18 رای مخالف و 7 رای ممتنع به تصویب نرسید تا به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گیرد. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، بهارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار