همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری و یگان های موتوری، توپخانه و موشکی در شهرکرد برگزار شد.

رژه نیروهای مسلح با حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، استاندار، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) و فرمانده ارشد نظامی این استان، فرمانده نیروی انتظامی و مسئولین در چهار راه دولت شهرکرد برگزار شد.
این مراسم، با ادای احترام مسئولین به مقام شامخ شهدا و تلاوت آیات نورانی قرآن کریم آغاز شد و سپس یگان های حاضر در مراسم از مقابل کلام الله مجید، تمثال حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری رژه رفتند.
فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک پدیده‌ جاودانه، استثنایی و با شکوه و یک افتخار ابدی در حیات سیاسی اسلام و انقلاب است.
سردار رضا محمدسلیمانی افزود: جنگ تحمیلی با پشتیبانی قدرت های خارجی برای خاموش کردن انقلاب برپا شد، اما همین جنگ نابرابر و تحمیل شده روحیه انقلابی مردم و به ویژه جوانان کشور را دوباره شعله ور کرد.
وی ادامه داد: چشمه‌های درونی در دل‌های پاک جوانان ما جوشید و در اوج جوانی از آنان مردانی شجاع و بزرگ ساخت.
سردار محمد سلیمانی، منطق ما در دوران دفاع مقدس را منطق کربلا و شعار ما را هیهات مناالذله دانست و تصریح کرد: منطقی که کربلا را زیبا کرده بود، همان نیز منطق جنگ ما را زیبا کرد.
فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروز این منطق را با تمام توان و باور به جهانیان به اثبات رساندیم و در اوج صلابت و ایستادگی قرار داریم.
امروز جانبازان، گروهان های نمونه پایوران  و وظیفه سپاه قمر بنی هاشم، نیروی انتظامی، بسیجیان گردان های امام حسین (ع)، عاشورا، الزهرا (س)، رزمی کاران، دوچرخه سواران بسیجی، فرزندان شهداء و گروهان داوطلبان جمعیت هلال احمر از مقابل جایگاه رژه رفتند.
رژه گروهان های موتوری سپاه شامل: اداوات و ضد زره، توپخانه، جنگ نوین، پدافند هوایی، موشکی، بهداری رزمی و یگان موتوری نیروی انتظامی و هلال احمر از دیگر سازمان های رژه رونده در نمایش اقتدار نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد بودند.
در این روز، رژه موتوری با حضور وسایل نقلیه سپاه، نیروی انتظامی و ادارات شهرستان اردل از مقابل سپاه تا گلزار شهدای اردل برگزار شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.