شهرقصرقند مرکز شهرستان قصرقند با قدمتی بیش از سه هزار سال بر تارک هنر سیستان و بلوچستان می‌درخشد اما متاسفانه آن طور که باید و شاید به این شهر بها داده نمی‌شود.





به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران این شهر همچنان با توجه به قدمت و آثار و منابعش قدری گمنام باقی مانده است. معادن قنوات، مزارع فراوان برنج، و خرما و انواع مرکبات خصوصا انبه، اگر به درستی معرفی شود، به راحتی در شمار شهرهای پر جاذبه استان قرار می‌گیرد و صنعت توریسم آن فعال و آثار باستانی آن نجات می‌یابند.

رییس شورای شهر قصرقند گفت: قلعه تاریخی شهر قصرقند که در مسیر ورودی شهر بالای تپه‌ای با ارتفاع بلند قراردارد با قدمتی در خور توجه دوران صفویه در حال حاضر روزهای خوشی را نمی‌گذراند.

احمد رییسی  گفت : منطقه سیستان و بلوچستان در این باره تصریح کرد: به این قلعه زیبا عملأ توجهی نشده و این بی‌توجهی‌ها باعث شده که قلعه اندک اندک تخریب شده و اکنون به خرابه تبدیل شود.

وی افزود: چند سال پیش از طرف میراث فرهنگی مبلغی را برای ترمیم قلعه در نظر گرفتند که حتی کفاف تکمیل دیوارهای بیرونی قلعه را هم نداد و قسمتی از همین کار نیز ناتمام ماند.

وی بیان کرد: اینکه چه زمان می‌توان شاهد نگاهی در خور به میراث فرهنگی بود، سوالی است که تاکنون از جانب مسئولان ذی‌ربط پاسخی شفاف به آن داده نشده است.

وی تاکید کرد: اقداماتی هم که در برخی از این اثر انجام شده نیز دردی از آنها دوا نکرده است. /ش
برچسب ها: قلعه ، تاریخی ، قصرقند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.