مواد غذایی سالم از جمله خواسته‌ها و مطالبات مردم است که در این زمینه تولید محصولات ارگانیک و سالم عامل کاهنده در شیوع و گسترش بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان‌های گوارشی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ چند سالی است که استان اردبیل و کشاورزان و زارعان پرتلاش این استان در تولید مواد غذایی سالم به ویژه محصولات کشاورزی ارگانیک نقش اساسی و بی‌بدیل دارند و استفاده از این محصولات نیز که در آن خبری از کود و سم شیمیایی نیست در بین خانواده‌ها رونق گرفته است.

تولید این محصولات که جلوی مخاطرات را گرفته و سلامتی افراد جامعه را تضمین کرده است با استقبال خوبی از سوی خود زارعان و کشاورزان روبه‌رو شده تا تولید این محصول و مصرف آن از سوی مردم زمینه‌ای را فراهم کند تا تعداد مبتلایان به سرطان‌های گوارشی در استان اردبیل که یکی از کانون‌های سرطان گوارشی در کشور است و سالانه 400 نفر از اهالی استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان می‌بازند، کاهش یافته و به حداقل برسد.

هر چند مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا تمام محصولات تولیدی بخش کشاورزی از میوه و سبزی گرفته تا محصولات استراتژیک نظیر گندم، ذرت و... به مرتبه سلامت کامل و شکل ارگانیک واقعی برسند اما همین که کشاورزان با درک موضوع و اهمیت امر در تولید محصولات سالم و ارگانیک خود پیشقدم شدند، قدمی مبارک و گامی جدی است.

کشاورزان استان اردبیل هر چند گام به گام اما استوار در تولید محصولات ارگانیک قدم‌های جدی را برداشته‌اند به طوریکه با قطع وابستگی به کودهای شیمیایی و سموم از کودهای حیوانی و به اصطلاح ورمی کمپوست استفاده کرده و از حشرات مفید برای دفع آفات استفاده می‌کنند.

امید است که با مرسوم شدن کشت و تولید محصولات کشاورزی ارگانیک کابوس سرطان از سبد غذایی خانواده‌های ایرانی حذف شده و جای آن را اطمینان‌بخشی کامل بگیرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، محصولات ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.