دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: گام برداشتن غرب و ایران به سمت تعامل سازنده موجب تحقق معنای حقیقی دیپلماسی می‌شود.

"سید جلال ساداتیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره تعامل سازنده جمهوری اسلامی ایران با غرب، گفت: باید دید کشور بزرگی همچون ایران که بر اساس اصول استراتژیکش در منطقه کشوری مهم تلقی می‌شود با وجود طی مراحلی که از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته باید از تمام ارزش‌ها و اصولی که به آنها پایبند بوده و برای آنها مبارزه کرده‌ و همچنین از شعارهای اصولی‌اش صرف‌نظر کند تا به تعامل به غرب دست یابد یا خیر؟

وی با بیان اینکه باید در چارچوب حفظ ارزش‌های نظام، تغییراتی را در برخی از روش‌های غیر اصولی خود صورت دهیم، ادامه داد: با این تجدیدنظر می‌توانیم با غرب به تعامل دست یابیم، ضمن آنکه کشورهای غربی که برای حفظ امنیت خود و منافعشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران نگرانی‌هایی دارند برای رسیدن به این تعامل سازنده گام‌هایی بردارند.

ساداتیان با بیان اینکه برخی از جریانات غربی به تصویب قطعنامه‌هایی علیه کشورمان اقدام می‌کنند، تصریح کرد: کنار گذاشتن خصومت‌های دیرینه فی‌مابین ایران و غرب موجب می‌شود که دیپلماسی به معنای واقعی خود دست یابد و مشکلات موجود بر سر راه آنها حل شود.

دیپلمات سابق ایران در لندن با اشاره به ادبیات "نرمش قهرمانانه" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در نرمش قهرمانانه باید تمام سخت‌گیری‌ها، قهرها و تعمل نکردن‌های گذشته که فی‌مابین ایران و غرب وجود داشته کنار گذاشته شود و به نوعی به مبادله و تعامل افکار با یکدیگر بپردازیم تا متناسب با آن بتوانیم راه‌حل پیدا کنیم.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر این تعامل باید عزت و مافع خود را حفظ کند همچنین امیدوارم که غرب نیز ضمن حفظ ارزش‌ها و اصول اساسی خود، سرسختی‌ها و لج‌بازی‌های بی‌دلیل‌اش نسبت به ایران کنار بگذارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، غرب ، ارزش ، تعامل ، استراتژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار