سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: حجم کنونی ذخایر آب سدهای این استان در مقایسه با سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، رضا نعیمی مجموع حجم ذخایر آب سدهای استان را در زمان حاضر 87 میلیون مترمکعب اعلام و گفت: سال گذشته در این زمان بیش از 126 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شده بود.

وی مجموع توان تنظیم آب سدهای خراسان شمالی را حدود 165 میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی، حجم قابل توجهی از مخازن سدهای استان خالی و حجم مفید آب موجود در سدهای استان حدود 50 میلیون مترمکعب است.

وی تصریح کرد: افزایش برداشت از منابع ذخیره شده سدها، عدم رعایت الگوی کشت مناسب، کاهش شدید بارندگی و کاهش رواناب‌ها از عمده دلایل کاهش ذخایر سدهای استان است.

نعیمی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 58 میلیون مترمکعب آب از سدهای استان برای مصارف کشاورزی و محیط زیست و شرب رها شده در حالی که در همین مدت تنها 21 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن این سدها شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید با برنامه‌ریزی صحیح کشت برای سال آینده، در مدیریت صحیح بهره برداری از منابع آب موجود و پیشگیری از بروز بحران کم آبی همکاری کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاهش ، ذخایر ، سد ، خراسان شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار