محمد كامل عمرو وزير امورخارجه مصر در دولت گذشته اين كشور باريكه غزه را منطقه اي اشغال شده از سوي رژيم صهيونيستي خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از المصري اليوم:"محمد كامل عمرو" شامگاه دوشنبه در مصاحبه با شبكه "الحيات" مصر اظهار داشت:وزارت امورخارجه مصر در دولت "محمد مرسي" در برقراري ارتباط بين حماس وجنبش اخوان المسلمين جايي نداشت.

وي در ادامه با بيان اينكه فلسطين حكومتي است كه كرانه غربي وباريكه غزه جزئي از آن است افزود:ما در شرايط كنوني بايد به اشغال باريكه غزه بينديشيم و نمي‌توان اسرائيل را از مسئوليتش در قبال اين منطقه بركنار كرد.

وي همچنين درخصوص نامه نگاري جنجال برانگيز"محمد مرسي" رئيس جمهور با "شيمون پرز" رئيس رژيم صهيونيستي اظهار داشت:اين نامه جنجال برانگيز در مبادلات سياسي معمول بوده واز دهه بيست تاكنون به كار برده مي شود اما با اين وجود ما در پي اصلاح چنين خطابي هستيم به دليل اينكه با قرن 21 تناسب ندارد.

وزير امورخارجه سابق مصر همچنين با اشاره به اينكه پيش از تعليق عضويت مصر از اتحاديه آفريقا،اين اتحاديه درخصوص حل وفصل بحران اين كشور پيشنهادي ارائه نداد افزود:مصر حكومتي يكپارچه داشته واجازه تقسيم آن را به هيچ طرفي نمي‌دهد.

وي همچنين با انتقاد از تشكيل كنفرانس موسوم به "پيروزي سوريه" از سوي "محمد مرسي"،برگزاري اينگونه كنفرانس ها را به ايجاد درگيري فرقه اي در سوريه تعبير كرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عمرو ، مرسی ، سوریه ، مصر ، محمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار