مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران از کاهش 45 درصدی حوادث منجر به فوت در دریاچه های سدهای زیرپوشش این شرکت در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ارتقایي مديرعامل شركت آب منطقه اي گفت: با توجه به اهميت حفاظت از منابع تامين كننده آب شرب استان تهران، اقدام های موثري جهت جلوگيري از ورود گردشگران به حريم درياچه سدهاي پنجگانه تهران و حراست از منابع آبي زیرپوشش اجرايي شده است اما بازهم بيم آن مي رود كه افراد سهل انگار خطرآفريني كنند.

وی با بیان اینکه در سال هاي گذشته با وجود هشدارهاي متعدد شركت آب منطقه اي تهران و ماموران حراست در اداره هاي نظارت بر بهره برداري و نگهداري سدهاي اميركبير، لتيان و طالقان، گردشگران و افراد مختلف اقدام به شنا در درياچه سدها مي كردند، افزود: متاسفانه با وجود این هشدارها تلفات جاني و حوادث ناگواري اتفاق مي افتاد و به همين دليل همواره در سال هاي گذشته اين مهم مدنظر مديران شركت و سدها بوده است.

ارتقايي با اشاره به شمار تلفات جاني در پنج ماه نخست امسال در سدهاي زيرپوشش شركت آب منطقه اي تهران، تصريح كرد: متاسفانه از ابتداي سال جاري تا پايان مردادماه شش نفر در درياچه سدهاي زيرپوشش دچار حادثه شده اند كه اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 45 درصد كاهش داشته است.

وي همچنين گفت: از اين تعداد، دو نفر در درياچه سد اميركبير، يك نفر در درياچه سد طالقان و سه نفر نيز در درياچه سد لتيان غرق شده اند كه نشان از بي توجهي اين افراد به هشدارهاي مكرر شركت آب منطقه اي دارد.

ارتقايي با بیان اينكه شنا در درياچه سدها يكي از تفريح های خطرناکی است كه جوانان، نوجوانان و گردشگران را تهديد مي كند، تصريح كرد: اين تفريح در واقع يك حركت اشتباه و بسيار خطرناك است كه با وجود اعلام خطرهاي مختلف باز هم شاهد اتفاق های ناگوار هستيم.

وي سپس به اقدام های شركت آب منطقه اي تهران جهت پيشگيري از اين گونه اتفاق ها اشاره كرد و افزود: استفاده از پنج فروند قايق گشت و بازرسي در سدهاي زيرپوشش شركت، نصب تابلوي هشداردهنده با موضوع عدم شنا در درياچه و خطر مرگ، فنس كشي در اطراف درياچه و مخزن سدها، مسدود كردن راه دسترسي به درياچه سدها، مراقبت شبانه روزي از حريم سدهاي زير پوشش، چاپ اطلاعيه در روزنامه هاي پرتیراژ و درج اخبار مختلف ازطريق رسانه هاي مكتوب و غيرمكتوب كشور از جمله اقدام هایي است كه شركت آب منطقه اي تهران در اين زمينه انجام داده است.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران همچنين بيان كرد: در سال هاي مختلف، ماموران حراست مستقر در سدهاي پنجگانه، تلاش كرده اند حتي به شكل رو در رو و انفرادي نيز به مراجعه كنندگان و گردشگران هشدارهاي لازم را ارایه كنند،‌ ‌اما گاهي افرادي بدون توجه به اين تذكرها و دور از چشم ديگران، به شنا اقدام مي كنند كه همين امر جان آنان را بيشتر در معرض خطر قرار مي دهد.

وي در پايان با هشدار دوباره به گردشگران كه در پي افزايش دما و تعطيلات پايان هفته جمعيت آنان در حوضه آبريز سدها افزايش مي يابد، تاكيد كرد:‌ جا دارد تا همه مسئولان، صدا و سيما، رسانه هاي مختلف و خانواده ها با هشدارهاي لازم و پياپي افرادي را كه سهل انگارانه جان خود را به بازي مي گيرند و خانواده هاي بسياري را تنها براي ساعتي تفريح نگران مي كنند، از انجام اين عمل خطرناك بازدارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاهش ، حوادث ، فوت ، دریاچه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار