نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: حق و حقوق اقلیت‌های دینی در قانون اساسی کشورمان محفوظ است.

یوناتن بت‌کلیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، اظهار داشت: قانون اساسی کشورمان قانونی مترقی و پیشرفته بوده و مصوبات آن به حق و حقوق اقلیت‌های دینی نیز توجه کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه در این قانون وضعیت اقلیت‌های دینی و غیراقلیت‌های دینی به روشنی مشخص شده است، افزود: طبق اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه ملت با یکدیگر برابر هستند.

بت‌کلیا با اشاره به اینکه کلیمیان، مسیحیان و زرتشتیان از ادیان رسمی کشورمان به شمار می‌‌روند، ادامه داد: پیروان این ادیان توحیدی مانند برادران مسلمان خود از امکانات مختلف استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه لوازم زندگی سالم، تحصیل، اشتغال و ... به طور یکسان در دسترس همگان قرار گرفته است، ادامه داد: دشمنان کشورمان با دستاویز قرار دادن این موضوع به دنبال تفرقه‌افکنی در کشورمان هستند.

نماینده اقلیت‌های دینی آشوریان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه مسائل و دغدغه‌ها درون خانواده بزرگ کشورمان قابل رفع است، بنابراین به دشمنان اجازه سوءاستفاده را نمی‌دهیم.

بت‌کلیا با اشاره به اینکه در سطوح پایین گاهی تنگ‌نظری‌هایی نسبت به پیروان سایر ادیان دیده می‌شود، اظهار داشت: مشکلات عمده‌ای در این زمینه وجود ندارد، مسائل جزئی نیز در بستر زمان قابل رفع است.

وی با اظهار به اینکه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید همیشه نسبت به پیروان سایر ادیان آسمانی نظر مثبت داشته‌اند، اظهار داشت: برابر شدن دیه مسلمان و غیرمسلمان یکی از مسائلی بود که با حمایت ولی فقیه در کشورمان شکل گرفت./س

برچسب ها: قانون ، آشوریان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.