وكلاي ملت با دو فوريت طرح اصلاح نحوه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت مخالفت كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان در جلسه علني امروز سه شنبه با دو فوريت طرح اصلاح نحوه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت مخالفت كردند.  
 
دو فوريت اين طرح با 96 راي موافق، 52 راي مخالف و 12 راي ممتنع از مجموع 205 نماينده حاضر به تصويب نرسيد و به صورت عادي در دستور كار مجلس قرار گرفت.  
 
علي مطهري به عنوان طراح اين طرح تصريح كرد: در جريان راي اعتماد به وزراي كابينه يازدهم برخي كاستي‌ها وجود داشت كه باعث كاهش كيفيت راي اعتماد به وزراي پيشنهادي شد.
 
وي تصريح كرد: از آن جايي كه سه وزير باقي مانده علوم، آموزش و ورزش معرفي نشده‌اند و احتمال دارد رئيس‌جمهور پس از بازگشت از نيويورك آن ها را معرفي كند لذا اين طرح فوريت دارد.
 
مطهري حذف راي ممتنع در جريان راي اعتماد به وزرا از مهمترين اصلاحيه‌هاي اين مانده دانست و گفت: هم چنين مقرر شد در جريان راي اعتماد به وزرا به جاي دو مخالف، سه مخالف نطق كرده و زمان 15 دقيقه‌اي به 10 دقيقه كاهش پيدا كند.  
 
در ادامه محمد غثيم عثماني در مخالفت با اين طرح گفت: آيا راي اعتماد به 15 وزير كابينه 11 كه با اين هم روش صورت گرفته، ضايعه‌اي براي كشور داشته است.
 
وي اظهار داشت: به منظور يكسان بودن راي اعتماد به وزرا بايد به وزير پيشنهادي علوم، آموزش، و ورزش نيز به همين روش قبلي باشد. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: رای ، اعتماد ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار