همزمان با شروع فصل دل انگيز پاييز و بازگشايي مدارس از شدت گرماي هوا در اغلب مناطق استان از جمله اهواز به نحو محسوسي كاسته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ با تغييرات آب و هوايي محسوس و شمالي شدن جريانات ، هواي اهواز  با دو درجه كاهش حداكثر به ۴۱درجه بالاي صفر رسيد ضمن آنكه ميزان رطوبت هوا نيز روند نزولي داشت.

اين تغييرات آب و هوايي كه اداره كل هواشناسي استان نيز آن را ثبت كرده است سبب شد شهروندان اهوازي از خانه ها به بوستان ها سرازير شوند و اندكي از وقت خود در كنار فضاي سبز و ساحل رودخانه كارون بگذرانند.

اداره كل هواشناسي خوزستان اين نويد را نيز به هم استاني ها داد تا چند روز آينده نيز همين وضعيت مناسب آب و هوايي دراستان پايدار باشد.

مردم خوزستان بويژه مناطق جنوبي آن امسال با تابستان بسيار گرم و داغ دست و پنجه نرم كردند و در برخي مواقع شهروندان تا مدت مديدي در خانه ها مي ماندند تا از هيولاي گرما در امان باشند.

شروع فصل پاييز در خوزستان با وجود آنكه با بروز و شيوع برخي بيماري ها از جمله آنفولاآنزا همراه است ولي براي شهرونداني كه تازه از بند گرما رهايي يافته اند بسيار جذاب و دوست داشتني است.

مردم استان خوزستان اميدوارند با تفضل پروردگار و بارش رحمت الهي در فصل پاييز هواي استان خنك تر شود تا بتوانند از فضاي سبز كه اتفاقا در فصل پاييز رشد و نمو پيدا مي كند بهره مند شده و بيماري هاي فصلي نيز با تلطيف و پاكي هوا مهار و كنترل شود.

گرما در خوزستان بطور طبيعي تا اوايل آبان ماه ادامه مي يايد ولي گرمي هوا در اين فصل بخوبي قابل تحمل است.

شركت توزيع نيروي برق استان خوزستان پيش بيني كرد در روزهاي آينده با استفاده كمتر شهروندان خوزستاني از وسايل سرمايشي از شدت مصرف برق در استان بويژه در مناطق گرمسيري آن كاسته شود.

با وجود سرد شدن نسبي هوا در استان هاي سردسير كشور ، استفاده از وسايل سرمايشي در استان خوزستان كماكان تا نيمه اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

با كاهش گرماي هوا برخي از كشاورزان استان نيز در چند روز آينده اراضي خود را براي كشت پاييزه آماده خواهند كرد./ز
برچسب ها: شدت ، گرما ، کاسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.