اداره پيش بيني و تحقيقات هواشناسي اردبيل با صدور اخطاريه اي درباره وقوع طوفان با سرعت ۹۰ كيلومتر در ساعت به ساكنان قسمت مركزي اين استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در اين اخطاريه آمده است نقشه هاي پيش يابي هواشناسي نشانگر نفوذ سامانه ناپايدار به منطقه هستند كه با جريان هاي پرفشار و كم فشار در سطح زمين به شكل متناوب همراهي دارد.
اين سامانه كه از ديروز وارد استان اردبيل شده ابتدا به خاطر همراهي با جريان پرفشار سرد در سطح زمين ضمن كاهش دماي هوا سبب وقوع رگبار و رعد و برق هاي موقتي در شهرستان اردبيل و بعضي نقاط ديگر در اين استان شده است.
انتظار مي رود كه از فردا با غلبه جريان كم فشار سطح زمين و تغيير مسير وزش باد به جانب جنوب غرب ضمن افزايش نسبي دماي هوا ساكنان شهرستان هاي اردبيل ؛ نير ؛ نمين و سرعين شاهد وزش شديد باد از اين سمت باشند كه بيشينه سرعت آن به ۹۰ كيلومتر در ساعت خواهد رسيد.
اين وضعيت در روز سه شنبه ادامه خواهد يافت و در شهرستان هاي خلخال ؛ گرمي و مشگين شهر تندباد با شدت نسبي كمتري خواهد وزيد.
پيش بيني شده است كه از روز چهارشنبه با جايگزيني جريان پرفشار ؛ دوباره ضمن تغيير مسير وزش باد به شمال شرقي و كاهش نسبي سرعت آن ؛ هوا در منطقه اردبيل سرد شود.
از امروز تا اوايل هفته آينده وقوع بارش هاي رگباري و گاهي باران ريزه در قسمت وسيعي از استان اردبيل به شكل متناوب ادامه خواهد يافت.
كاهش دماي هوا در روز جمعه و نيز اوايل هفته آينده نيز در استان اردبيل محسوس خواهد بود.
مدير كل مديريت بحران اردبيل گفت : در پي صدور اين اخطاريه از سوي اداره هواشناسي اردبيل تمام اداره ها و ارگانهاي ذيربط اين استان به حال آماده باش هستند.
اسلامي افزود : لازم است كه مردم به خصوص مسافران موارد ايمني را براي جلوگيري از هرگونه تلفات انساني و خسارات مالي رعايت نمايند/س.

برچسب ها: اردبیل ، هشدار ، تند ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.