سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان گفت: در بحث ملی احساساتی عمل نمی کنم و همه جوانب را مدنظر قرار می دهم.

مینو مداح در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پیش از اعزام به بازی های همبستگی اسلامی با بیان این مطلب عنوان کرد: آخرین جلسه تمرینی تیم ملی یکشنبه در مرکز جهانی تهران برگزار شد. البته ملی پوشان تمرینات سبکی را هم به درخواست خودشان صبح دیروز برگزار کردند و آماده اعزام به اندونزی شدند.

پیشرفت ملی پوشان را حس کرده ام

وی در خصوص شرایط ملی پوشان افزود: تکواندوکاران تیم ملی قبل از شرکت در بازی های کشورهای اسلامی شرایط خوبی دارند. هر چند که زمان کوتاهی برای آماده سازی تیم ملی داشتیم اما همه بازیکنان در این اردوها تمام توان خود را بکار گرفتند و من پیشرفت را در آنها حس کرده ام.
وی با بیان اینکه اگر زمان بیشتری در اختیار داشتیم مسلما در شرایط مطلوب تری قرار می گرفتیم، گفت: حتما با شرایط زمانی بیشتر نتایج بهتری حاصل می شد اما من به این شرایط هم راضی هستم.

سوژه رسانه ها نمی شوم

مداح با اشاره به اینکه هیچ گاه در مورد کسب مدال در بازی های همبستگی با فردی صحبت نکرده ام، تصریح کرد: همیشه از همه خواسته ام تا دعای خیر خود را بدرقه راه ملی پوشان کنند.  پیش بینی کسب مدال برای یک مربی بسیار سخت است و اگر اتفاق دیگری رخ دهد سوژه ای برای همه رسانه ها خواهد شد. تلاش خود را می کنیم و همه بازیکنان هم امیدوارند به بهترین مدال مسابقات برسند.
وی ادامه داد: روی همه سرمایه های تیم ملی حساب باز کرده ایم اما به هر صورت شرایط روز مسابقه و قرعه بازیکنان هم تاثیرگذار است و امیدواریم با فینال های زودرس مواجه نشویم.
سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان با بیان اینکه همه امکانات مورد نیاز ملی پوشان در اردوها تامین شد، گفت: تقریبا شرایط مهیا بود. در مرکز جهانی تهران چون تیم های مختلفی تمرین داشتند تایم تمرینات را هماهنگ می کردیم و تعامل و همکاری خوبی بین همه مربیان و تیم ها بود که برای آنها هم آرزوی موفقیت دارم.


نمی توانستم منتظر بازگشت سیاحی باشم

مداح در پاسخ به این سوال که چرا پس از مصدومیت و بهبودی سهیلا سیاحی در وزن هشتم از وی مجددا در تیم ملی استفاده نشد، خاطر نشان کرد: سهیلا سیاحی شاگرد خود من است و هیچ مربی دوست ندارد که شاگردش در شرایط خوبی نباشد اما در بحث ملی باید همه جوانب را در نظر گرفت. از برخی بازیکنان خواستم که در رقابت های انتخابی شرکت کنند و سیاحی هم به دعوت من در آن پیکارها حضور داشت.
وی افزود: پزشک معتمد فدراسیون اعلام کرد که سیاحی به دلیل شکستگی استخوان تیغه کف پایی نیاز به استراحت سه هفته ای دارد تا مصدومیتش تشدید نشود و اینکه او پس از یک هفته اعلام کرده  که آماده شده، درست نیست.
مداح عنوان کرد: 40 روز زمان اردوی تیم ملی را در اختیار داشتیم که از این مقدار یک هفته سپری شده بود و نمی توانستیم منتظر بازگشت سیاحی شویم. از سوی دیگر در صورت بازگشت هم نمی دانستیم او می تواند خود را به دیگر بازیکنان برساند یا خیر. بنابراین ملاک صحبت های سیاحی نبود و ما فرد دیگری جایگزین کردیم تا از برنامه های بدنسازی و فنی عقب نماند.
وی افزود: سیاحی قابلیت خاص خود را دارد و اگر زمان کافی داشتیم حتما منتظر وی می شدیم اما فاطمه روحانی هم که جانشین وی شده در پیکار انتخابی با فاصله کمی از سیاحی شکست خورده بود اما بازیکن خوبی در این وزن محسوب می شود. وقتی بحث تیم ملی مطرح می شود نمی توانیم احساساتی عمل کنیم.

شش پری را به فدراسیون پیشنهاد دادم

وی در خصوص بازگشت سمانه شش پری به تیم ملی تکواندو پس از حدود یک سال و نیم کناره گیری از بازی های ملی، یادآور شد: پیشنهاد حضور شش پری را در رقابت های انتخابی تیم ملی به فدراسیون دادم چون او زیر نظر من در تمرینات باشگاهی بود و شرایط خوبی هم داشت. وی در انتخابی های تیم ملی هم نتیجه گرفت و چون از آمادگی او مطلع بودم خواستار حضورش شدم.
سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان ادامه داد: شش پری بخاطر مدال نقره مسابقات آسیایی که سال گذشته کسب کرده بود به انتخابی ها دعوت شد و من از عملکردش راضی هستم و فکر می کنم او می تواند به تیم ملی بانوان کمک کند.

اتحاد بانوان حالا پیدا شده

وی در پایان گفت: همبستگی که مدت ها بدنبال آن بودیم حالا در تیم ملی بانوان وجود دارد و امیدوارم تا روز آخر مسابقات ادامه داشته باشد تا بتوانیم دست پر به ایران بازگردیم./آق


 

برچسب ها: تکواندو ، ملی ، مداح ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار