پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به مراسم تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر توسط معاون سازمان انرژی اتمی در این مراسم قرائت شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران اعزامی به بوشهر مراسم تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر به ایران در حالی عصر امروز دوشنبه 1 مهرماه در مکان نیروگاه اتمی بوشهر با حضور مسئولان داخلی وخارجی برگزار شد که پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به این مراسم توسط احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر کل شرکت تولید و توسعه قرائت شد.  
 
متن پیام حجت الاسلام والمسلمين روحانی به شرح زیر است: 

اكنون به لطف خداوند همكاري دو جانبه ايران و روسيه و به رغم تاخير بوجود آمده، مرحله تحويل موقت نيروگاه اتمي بوشهر به متخصصان و تلاشگران صنعت هسته ای کشور آغاز مي شود.
 
برخود فرض می دانیم كه اين رويداد فرخنده را به ملت بزرگ ايران تبريك و شادباش عرض نمایم. برای این جانب مایه بسی خرسندی است که در پرتو همت والاي جوانان اين مرز و بوم و در سایه پیگیری سياست راهبردي جمهوري اسلامي ايران مبني بر توسعه فناوري هاي نوين، از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای از اکنون ایران اسلامی به عنوان پيشقراول داشتن نيروگاه اتمي در جهان اسلام شناخته و می رود تا به سرمشقی برای بهره برداری صلح آمیز از آثار و ثمرات این دستاورد بشری تبدیل شود.

خوشبختانه روند همكاري هاي دو جانبه ميان ايران و روسيه طی چند دهه گذشته از سير صعودي برخوردار بوده و نيروگاه اتمي بوشهر به عنوان نماد و جلوه عینی تعامل دو جانبه می تواند بستر ساز گسترش همکاری ها به شمار آید. جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است تا در راستای ارتقای فعالیت های حوزه نیروگاهی با دیگر کشورهای فعال در این عرصه تشریک مساعی نموده و ضمن بررسی ظرفیت ها و توانمندی های موجود زمینه لازم را جهت گسترش تعاملات بین المللی در این مهم فراهم آورد هر چند انتظار می رفت به ورود مرحله تحویل نیروگاه بیش از این تحقق یابد اما این مسئله از زوایایی دیگر بیانگر حساسیت و اهمیت موضوع ایمنی هسته ای و اطمینان از رعایت دقیق و همه جانبه موازین حفاظتی است.  
 
پیامدها و تبعات ناگوار و تاسف بار سوانح هسته ای اتمی در نیروگاه فوکوشیما در حقیقت مهر تاییدی بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اطمینان کامل از بروز مخاطرات احتمالی است.  
 
امید است تا رهیافت اصولی آژانس بین المللی انرژی اتمی با عنوان اتم برای صلح بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته و از طریق تشویق و ترغیب کشورهای جهان به حرکت در این مسیر موجبات تحقق آرمان جهانی عاری از تسلیحات اتمی فراهم گردد بدون تردید جمهوری اسلامی ایران هم چون گذشته یکی از پیشگامان دستیابی به این هدف والا خواهد بود.  
حسن روحانی  

رئیس جمهور ملت ایران  
 
اضافه می شود مراسم تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر به بهره بردار ایران عصر امروز با حضوررئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر نیرو برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان در مکان انرژی اتمی بوشهر برگزار شد.  

انتهاي پيام/

برچسب ها: سازمان ، انرژی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار