با حضور مديرعامل سازمان بهشت زهرا مراسم ملي نواختن زنگ دانش‌آموز شهيد براي سومين سال متوالي با هدف پاسداشت ياد و خاطره جانفشاني‌هاي 36 هزار دانش آموز شهيد كشور امروز در گلزار شهداي بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مراسم ملي نواختن زنگ دانش‌آموز شهيد براي سومين سال متوالي با هدف پاسداشت ياد و خاطره جانفشاني‌هاي 36 هزار دانش‌آموز شهيد كشور با شعار دانش‌آموزان ديروز آموزگاران امروز در گلزار شهداي بهشت زهرا برگزار شد.

در اين مراسم اكبر توكلي نژاد مديرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به برگزاري كيفي مراسم شهدا در بهشت زهرا گفت: از مجموعه 130 هزار شهيد بهشت زهرا 650 شهيد دانش‌آموز هستند كه در روز اول مهرماه به عنوان گراميداشت شهدا، زنگ‌ دانش‌اموز شهدا در بهشت زهرا نواخته مي‌شود.

وي افزود:‌افتخار دارم به عنوان خادم امام و شهدا در بهشت زهرا و با توجه به ديدگاه شهرداري تهران براي تبديل اين مكان به عنوان بزرگترين قطب فرهنگي كشور با اجراي مراسم نواختن زنگ دانش‌آموز شهيد از ارزش‌هاي 30 هزار شهيد در اين مكان پاسداري و تجديد ميثاق نماييم.

توكلي با اشاره به شعار اين مراسم كه "دانش‌ آموزان ديروز، آموزگاران امروز" است ادامه داد: اين مراسم كه با حضور مسئولان شهري و دانش‌آموزان امروز و دانش‌اموزان شهيد ديروز برگزار شد، سومين سال خود را پشت سر گذاشت و اميدواريم بهره لازم را از ارزش‌هاي شهدا كه آموزگاران امروز بشريت هستند ببريم و درس‌هايي كه دانش‌آموزان ديروز به ما دادند را فراموش نكنيم.

شايان ذكر است در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام امرودي مشاور شهردار تهران و قائم‌مقام معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران كه در اين مراسم حضور داشت با تاكيد بر وظيفه عمومي براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا گفت: نام مدارس و كوچه‌هاي خود را به نام شهدا مي‌گذاريم كه هميشه ياد شهدا در ذهن‌مان باشد و زنگ شهداي دانش‌آموز شهيد مي‌زنيم تا اخلاق و معنويت را احيا و فراموش نكنيم كه متعلق به اين فرهنگ هستيم.

وي با بيان چند خاطره از شهداي جنگ تحميلي افزود: فراموش نمي‌كنم مادر شهيدي را كه وقتي خبر شهادت فرزندش را براي‌شان برده بوديم گفت؛ چرا از قبل خبر نداديد كه شربت و شيريني بخرم كه شرمنده شما و ميهمانان‌مان نشوم. اينجا ايران است، كشوري كه 36 هزار شهيد تقديم اسلام كرده است.

امرودي ادامه داد:‌زنگ شهداي دانش‌آموز را مي‌زنيم كه حواس‌مان باشد امروز بر سر پست و مقام و پول دعوا نكنيم و بايد بدانيم امروز كه دراين كشور عزت و عظمتي هست و رئيس‌جمهور كشورمان مي‌رود تا در قلب دشمن مقتدرانه سخنراني كند همه به بركت خون شهدا است.

وي با اشاره به بشارت‌هاي امام راحل در مورد از بين رفتن صدام، گورباچف و اضمحلال آپارتايد گفت: در مورد اسرائيل نيز امام بشارت دادند و شما خواهيد ديد اسرائيل از بين خواهد رفت و من امروز صداي خرد شدن استخوان‌هاي اسرائيل و كفار را مي‌شنوم.

مشاور شهردار تهران با اشاره به جمله‌اي از مقام معظم رهبري كه فرمودند امروز زنده‌ نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهدا نيست شهيد و شهادت در اين كشور پهناور تمدن‌ساز شده است تمدن نويني كه سبك زندگي ويژه خود را دارد و آن برگرفته از فرهنگ شهيد و شهادت است.

شايان ذكر است؛ در اين مراسم خانواده‌هاي شهداي گرانقدر و همچنين تعداد زيادي از همسران و مادران شهدا و مقامات كشوري و سرداران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و تعدادي از دانش‌آموزان شاهد حضور داشتند و همچنين تعداد 100 نفر از دانش‌آموزان به صورت نمادين در پشت نيمكت‌هاي مدرسه به صورت منظم نشسته بودند و از درس‌هاي كلام ايثار و شهادت استفاده مي‌كردند.

گفتني است در حاشيه اين مراسم 650 بسته فرهنگي به تعداد دانش‌آموزان شهيد تهران توزيع و 650 سرو در قطعات مطهر شهدا به ياد دانش‌آموزان شهيد كاشته شد و همچنين غبارروبي و عطرافشاني مزار شهداي دانش‌آموز توسط معاون خدمات شهري و مديران سازمان‌هاي وابسته به شهرداري انجام شد.

گفتني است همچنين اهتزاز پرچم بارگاه متبرك دوطفلان مسلم از افتخارآفرينان حماسه ماندگار كربلا در گلزار شهداي بهشت كه از كربلا با اين هدف به تهران منتقل شده بود و همچنين نواختن زنگ دانش‌آموز شهيد از ديگر اقداماتي بود كه امروز صورت گرفت.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا خ ی جانباز جنگ
۱۱:۳۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۲
انشاالله خداوند اجر و پاداش نیک به بانیان این عمل خیر عنایت فرماید
آخرین اخبار