مدیر عامل جدید انتقال خون ایران در مراسم معارفه خود تاکید زیادی بر اهمیت صنعت پلاسما کشور داشت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر پور فتح اله مدیر عامل جدید انتقال خون ایران در مراسم معارفه خود گفت: از اینکه یک بار دیگر فرصت خدمت به دو قشر اهدا کننده و بیماران نیازمند به خون را دارم از وزارت محترم بهداشت تشکر می کنم.
 
وی افزود: بحث خون سالم و کافی صنعت پلاسما و اهداکنندگان از جمله موضوعات مهم مورد بحث است که من به همه آنها اهمیت می دهم و باعث صنعت پلاسما از جمله بحث های مهم در کشور است.
 
وی با بیان این مطلب تصریح کرد: درون سازمانی همکاری خواهم کرد.
 
پور فتح اله در ادامه از تاسیس پالایشگاه پلاسما در داخل کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: شعار اهدای خون اهدای زندگی را به اهدای خون سالم اهدای زندگی تبدیل می کنم و اکنون هم تلاش می کنم که به هدف دیرینه انتقال خون که رسیدن به خطر صفر است دست یابیم.
 
مدیر عامل جدید انتقال خون ایران تصریح کرد: صنعت پلاسما در ایران داستان غمباری دارد از بعد علمی قوانین دنیا اجازه ورود یا جابه جایی پلاسما از کشوری به کشور دیگر را به علت چالش ظهور بیماری ها نمی دهد در حالیکه در سال گذشته 220 میلیون دلار مصرف واردات داروهای مشتق از پلاسما به کشور شد و در حال حاضر علی رغم داشتن رتبه های برتر در زمینه انتقال خون نیازمند ساماندهی وضعیت پلاسما هستیم.
 
پور فتح اله با بیان این مطلب تاکید کرد: صنعت پلاسما از جمله صنایع سودآور است که می تواند ما را  به مرکز تولید پلاسما نیز تبدیل کند و ما آماده ایم تا با تدوین و برنامه اجرایی این امر را ساماندهی کنیم.
 
مدیر عامل جدید انتقال خون ایران در ادامه اذعان داشت: اقتصاد انتقال خون نیز از دیگر بحث های مهم است متاسفانه ادبیاتی که در کشور ما رایج شده است این است که چون خون داوطلبانه اهدا می شود باید رایگان هم در اختیار نیازمندان قرار بگیرد در حالیکه در هیچ جای دنیا اینگونه نیست و هزینه های فرآیند را باید دریافت کنیم زیرا این امر خود باعث کاهش هزینه های درمانی خواهد شد و سازمان های بیمه گر هزینه های این فرآیند را متحمل شوند.
 
پور فتح اله در پایان با  اشاره به وجود مشکلات در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل انتقال خون گفت:پزشکانی که در انتقال خون وجود دارند که 800 هزار تومان حقوق می گیرند و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد هیچ پزشکی در انتقال خون باقی نمی ماند./ع2
برچسب ها: پلاسما ، خون ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.