در طول برگزاری نخستین روز رقابتهای کشورهای اسلامی 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز سهم کاراته کاهای ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران : رقابتهای کاراته کشورهای اسلامی، از امروز 1 مهر در سالن سری وی جایا پروموشن سنتر شهر پالم یانگ جاکارتا آغاز شد که طی آن کاراته کاهای ایرانی پیروزمندانه سالن رقابتها را ترک کردند.

گفتنی است: در بازی نخست مهسا افسانه کاتاروی قدرتمند بانوان کشورمان توانست در دور اول حریف مصری خود را شکست دهد و در دور دوم نیز به دیدار حریف مالزیایی رفت و پس از شکست وی به نیمه نهایی رسید و با غلبه بر حریف الجزایری فینالیست شد.
در دیدار نهایی بیگم گیرا وگلو از ترکیه را با 4بر 1 به زانو در آورد و نخستین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد.

پس از مهسا افسانه، حمیده عباسعلی کومیته کار وزن 68+ کیلوگرم در دور اول حریف ترکیه ای را 5بر 1 مغلوب خود کرد، سپس حریف خود از کشور میزبان را با نتیجه 9بر صفر مقتدرانه شکست داد. در دور فینال با پیروزی برابر حریف مصری دومین طلای ایران را از آن  خود کرد.

ذبیح اله پور شیب کومیته کار وزن 84+ کیلوگرم در دور نخست حریفی از غنا را شکست داد و در دور دوم حریف کویتی را 9 بر 1 به خاک نشاند.

وی در دور سوم و در نیمه نهایی به سختی حریف الجزایری را با امتیازی 6 بر 5 شکست داد تا با این پیروزی به فینال رقابتها راه یابد. در فینال پور شیب موفق شد با برتری 9 بر صفر حریف آذربایجانی را خاک کند و سومین مدال طلای ایران را به ارمغان بیاورد.

گفتنی است: روز طلایی ایران با ذبیح اله پور شیب به پایان رسید و پس از آن پگاه زنگنه با شکست حریفان خود از مراکش و مالزی در دیدار پایانی خود در برابر ترکیه با نتیجه 1 بر صفر شکست را پذیرفت و مدال نقره را به گردن آویخت.

این در حالی است که پگاه زنگنه پیروزی حریف ترکیه ای خود را نفوذ سرداور ترکیه ای اعلام کرده و مصرانه می گوید طلا حق من بود نه حریف ترکیه ای شکی نیست که می خواهند مدالهای این دوره از بازیهای کشورهای اسلامی بین کشورهای مختلف تقسیم شود.

دلارام دوستی دیگر کومیته کار کاروان ایران در وزن 61- کیلوگرم  ابتدا حریفانی از لیبی و سپس اردن را شکست داد و در نیمه نهایی 5 بر صفر حریف ترکیه ای را به زانو درآورد.

شانس با دلارام دوستی نیز یار نبود و در فینال 4 بر 2 از حریف مصری خود شکست خورد و تا او نیز همچون زنگنه نقره ای شود.
نسرین دوستی نیز در این مسابقات تنها به مدال برنز بسنده کرد.

شایان ذکر است،مهم تر از مسابقات کومیته انفرادی که امروز برگزار شد کومیته تیمی است که فردا 2 مهر برگزار می شود و باید دید کومیته کاران غیور کشورمان فردا چگونه از سد حریفان خود عبور کنند.

گفتنی است: ساعات برگزاری مسابقات کاراته بانوان و آقایان فردا از ساعت 9 صبح تا 13 ظهر و 13:30 تا 19 بعد از ظهر است./مح

 

 

 

 


 

برچسب ها: کاراته ، کاروان ، غلبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار