در نشست خبری نجات يافتگان گروهك تروريستي منافقين:

نظری: ماهیت تشکیلات تروریستی‌ منافقین هنوز ناشناخته مانده است/ مرادي: امام خميني(ره) ماهيت اين گروهك تروريستي را بر ملا كردند/ جليليان: رجوي يك ديكتاتور وحشت آفرين بود

عضو جدا شده از گروهک تروریستی منافقین گفت: ماهیت گروهک تروریستی هنوز مشخص نشده و در عملیات مروارید که به سركردگی سازمان منافقین انجام شد، شاهد قتل عام وسیعی توسط اين گروهک منافقین در کرکوک بودم و به ماهیت آنها پی بردم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری چهار تن از نجات‌یافتگان گروهک تروریستی منافقین که امروز دوشنبه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، به بررسی نقش منافقین در طول 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران پرداختند. 
 
در این نشست جهانشاه سیدمحمدی یکی از اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین در خصوص عضویت خود در این گروه گفت: در سال 1359 اسیر نیروهای عراق شدم و سپس در سال 68، توسط گروهک تروریستی منافقین جذب و  نهایت در سال 84 فرار کرده و به کمپ وابسته به آمریکا به نام "طیف" رفتم، در آنجا مترجم نیروهای آمریکایی بودم و در نهایت با عفو مقام معظم رهبری به ایران برگشتم. 
 
وی افزود: معتقدم که ماهیت این گروهک تروریستی هنوز مشخص نشده است؛ ماهیت این گروهک تروریستی را از زمان عملیات‌ها به خصوص در عملیات مروارید متوجه شدم در این عملیات که به سركردگی سازمان منافقین انجام شد، شاهد قتل عام وسیعی توسط گروهک منافقین در کرکوک بودم. 
 
صمد نظری دیگر عضو جدا شده از گروهک تروریستی بود که با اشاره به جذب خود در این گروهک ترویستی تصریح کرد: بعد از انقلاب با این سازمان آشنا شدم اما در سال 60 به مدت کوتاهی ارتباطم را با سازمان قطع کردم تا اینکه سال 64 از طریق مرز پاکستان به تشکیلات گروهک منافقین پیوستم و سپس به شاخه نظامی منافقین وصل شدم. 
 
وی افزود: تا سال 82 مسئولیت شناسایی اطلاعات را بر عهده داشتم تا اینکه در این سال به خاطر اختلافات ایدئولوژیک که با این گروهک داشتم از آنها جدا شدم. 
 
نظری تاکید کرد: پس از جدایی از سازمان از این گروهک به مدت یکسال در ایتالیا پناهنده بودم و بعد از آن به ایران بازگشتم و در حال حاضر نیز برای افشای ماهیت مجاهدین تلاش می‌کنم. 

علی مرادی یکی دیگر نجات یافتگان فرقه رجوی اظهار داشت: من یکی از پرسنل نیروهای مسلح گروهک تروریستی منافقین بودم و در ابتدای جنگ علیه دیکتاتور سابق عراق شرکت کردم و به این دلیل که در نقطه صفر مرزی دستگیر شدم به اسارت گرفته شدم.  
 
وی ادامه داد: 9سال در اردوگاه اسرای جنگ به سر بردم و در این مدت با توجه به تبلیغات زیادی که از سوی این تشکیلات تروریستی صورت گرفت همچون وعده و وعید و تهدیدهایی که انجام دادند تعدادی از اسرا را پس از آتش‌بس به گروهک تروریستی منافقین جذب کردند.  
 
این نجات یافته گروهک تروریستی منافقین زمان پیوستن خود را به این گروهک سال 68 عنوان کرد و گفت: پس از سرنگونی صدام توسط آمریکا از تشکیلات تروریستی منافقین جدا شدم و در آن زمان امریکایی‌ها ما را به کمپی بردند و پس از آن به ایران بازگشتم که در حال حاضر به زندگی عادی خود مشغولم.  
 
مرادی اضافه کرد: به دلیل آنکه خیانت گروهک تروریستی منافقین را دیده بودیم و روح و جان‌مان به هدر رفته بود جدایی ما به صورت عقلایی صورت گرفت که پس از آن در تلاش بودیم که با شرکت در تشکل‌ها و انجمن‌هایی همچون انجمن نجات به افشاگری از این گروهک بپردازیم و در جهت روشنگری افکار عمومی تلاش کنیم و از سوی دیگر به خانواده‌هایی که درگیر این فرقه هستند کمک کنیم.  
 
وی زمان تشکیل گروهک تروریستی منافقین را سال 44 عنوان کرد و اظهار داشت:‌ تعداد زیادی از اعضای این گروهک تروریستی در زندان و برخی دیگر اعدام و از سوی دیگر تعدادی از آنها از ایران خارج شده بودند و در آن زمان به دلایل شرایط موجود از جمله برپایی انقلاب شکوهمند اسلامی اشخاص جذب تشکیلات سیاسی می‌شدند.  
 
این نجات یافته گروهک تروریستی منافقین، مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین را رهبر این تشکیلات تروریستی بر شمرد و تصریح کرد: رجوی به دلیل ویژگی‌های شخصیتی توانست این تشکیلات تروریستی را به سمت فرقه‌گرایی سوق دهد و سپس به دلیل چتر منحصر به فردی که داشت رهبری گروهک تروریستی منافقین را به صورت فردی بر عهده گرفت.  
 
مرادی گفت:‌ پس از انقلاب شکوهمند اسلامی انتظار می‌رفت که همه در کنار امام خمینی(ره) بمانند تا محصولات انقلاب حفظ شود، از سوی دیگر شاهد بودیم که اعضای گروهک تروریستی منافقین به قانون اساسی رای ندادند اما درعین حال خواهان شرکت در انتخابات و معرفی کاندیدا بودند به طوری که در صدد سهم‌خواهی از نظام با بنیانگذار کبیر انقلاب ملاقات‌هایی انجام می‌دادند.  
 
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اولین کسی بودند که ماهيت آنها را شناختند افزود: امام در آن زمان به آنها گفتند اگر شما واقعا انقلابی و مسلمان هستید چرا به دنبال جمع‌آوری سلاح هستید و می‌خواهید به صورت مسلحانه و با چه کسانی بجنگید؟
 
این نجات یافته گروهک تروریستی منافقین ادامه داد: این گروهک با ترورهایی که در حزب جمهوری اسلامی و ساختمان نخست‌وزیری انجام داد و همچنین درگیری‌های خیابانی را بوجود آورد. این گروهک از سوی مردم ایران دفن شدند چرا که مردم پذیرای چنین فرقه مسلحی نبودند و از سوی دیگر با طرد شدن از سوی نظام به سمت عراق رفتند.  
 
مرادی تصریح کرد: در آن زمان گروهک تروریستی دیگری همچون دموکرات و کوموله فعالیت‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دادند که در نهایت با سوءاستفاده از این فرصت و متهم شدن با گروهک تروریستی منافقین، پیش مردگان مجاهد خلق را تشکیل دادند.  
این نجات یافته گروهک تروریستی منافقین با تاکید بر اینکه تشکیلات تروریستی منافقین بحران‌زا است، خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی منافقین ادامه حیات خود را در شرایط بحرانی می‌بیند، آنها به دنبال منبع حمایتی بودند و مجبور شدند برای این کار جزئی از خدمتگزاران ارتش دیکتاتور سابق عراق باشند. 

نظری در ادامه با اشاره به استقرار گروهک تروریستی منافقین در عراق گفت: این گروهک در سال 64 در عراق مستقر شده بود و کم و بیش اطلاعات را از کردستان ایران می‌گرفت و در اختیار صدام قرار می‌داد؛ در سال 64 در بخش‌هایی از شهرهای مرزی ایران (سلیمانیه) صدام مدرسه‌ای برای آموزش تیم‌های ترور در اختیار رجوی قرار داد که بنده خودم یک دوره چهار ماهه آموزش چریک شهری را در آنجا دیدم.  
 
وی ادامه داد:‌ در اواخر سال 64 گروه‌های تشکیل شد که خط مقدم عملیات را انجام می‌داد و آنها اطلاعات را در اختیار دولت عراق می‌گذاشتند که بنده خود به عنوان سرگروه این جریانات شرکت داشتم، در سال‌های 64 و 65، پانزده عملیات نظامی در مرزهای کردستان عراق و منطقه مرزی انجام شد.  
 
نظری تاکید کرد: تحلیل گروهک منافقین به ویژه رجوی بر این بود که جمهوری اسلامی ایران به مردم ظلم می‌کند و وی معتقد بود که باید در اولین نقطه نیروهای ایران را بزنیم. از این رو تاکید می‌کرد که باید از شمال سردشت تا ایلام بجنگیم.  
 
وی ادامه داد: با آمدن رجوی به عراق در سال 65 عملیات‌ها گسترش پیدا کرد به طوری که این عملیات‌ها به طور منظم انجام می‌شد. عده کثیری را در سردشت به  اسارت گرفتند و همچنین در سال 66 با تشکیل  ارتش آزاد همکاری خود را با ارتش عراق اعلام کردند و اینگونه شد که ما به عنوان نیروهایی از ارتش عراق می‌جنگیدیم.  
 
این عضو نجات یافته از گروهک تروریستی منافقین تصریح کرد: کلیه تجهیزات نظامی از دوربین دید در شب گرفته تا دوربین فواصل طولانی در روز در اختیار این گروهک بود و این سازمان بدون هیچ نگرانی خرابکاری‌های را انجام می‌داد؛ حضور ما در ارتش عراق برای آنها خوشایند بود چرا که ما منطقه را امن می‌کردیم.  
 
وی اظهار داشت: رجوی نشست‌هایی با صدام برگزار می‌کرد و اطلاعاتی را به وی می‌داد.
 
نظری گفت: در اواسط تابستان سال 66 سازمان مجاهدین نیروهایی را به منطقه جنوب عراق منتقل کرد تا عملیات‌هایی را در آنجا انجام دهد. رجوی در فضای قدرت عملیات مرصاد را انجام داد که به نظر من این عملیات اوج خیانت رجوی به ایران بود.  
 
در ادامه این نشست طالب جلیلیان یکی دیگر از نجات یافتگان گروهک تروریستی منافقین گفت: سازمان مجاهدین یعنی خود رجوی، او می‌گفت فکر کردن با من، اجرا با دیگران؛ از این رو کمیته سازمان را تعطیل و آنرا به هیات اجرایی تبدیل کرد.  
 
وی افزود: گفته‌های رجوی مبنی بر فاز سیاسی و نظامی بودن گروهک تروریستی مجاهدین به هیچ واقعیت ندارد چرا که رجوی استراتژی نداشت و تمام حرکات او تاکتیکی و برای کسب قدرت بود.  
 
این عضو نجات یافته از گروهک تروریستی منافقین اظهار داشت: رجوی بر این باور بود که اگر بخواهد به قدرت برسد چرا باید دیگران را شریک کند به همین خاطر تحلیل‌های این گروهک را رجوی انجام می‌داد و او مسئول این اقدامات بود.  
 
جلیلیان با اشاره به عملیات مرصاد تصریح کرد: تحلیل گروهک تروریستی منافقین در خصوص عملیات مرصاد اشتباه بود و آن بر این اساس بود که اگر ایران آتش‌بس را قبول کند کف‌گیرش به ته دیگ می‌خورد بنابراین می‌توان به ایران حمله کرد و به خاطر همین بود که عملیات مرصاد را طراحی کرد.  
 
وی ادامه داد: هنگامی که طراحی رجوی در عملیات مرصاد شکست خورد در صدد برآمد تا در نشست‌هایی که با اعضای این گروهک‌ دارد اشتباه خود با موضوعات دیگری مرتبط کند. او مدعی بود که ما پشت سر زن‌ها مانده بودیم  یا سر مسائل جنسی یعنی انگشت را روی نقطه مشترک گذاشته بود و می‌گفت شما پشت تنگه گیر نکرده بودید بلکه پشت سر مسائل جنسی گیر کرده بودید.  
 
این عضو نجات یافته از گروهک تروریستی منافقین افزود: مریم رجوی نیز در نشست‌هایی که با اعضای این گروهک داشت تاکید می‌کرد که کره زمین سیاهی است و فقط رجوی تنها حجت خدا است؛ گروهک تروریستی منافقین دیکتاتوری رجوی باعث شده که فردی نظر مخالف با او را اعلام نکند و او یک دیکتاتور وحشت آفرين بود.  
 
در ادامه این نشست مرادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر خطری نیروهای این سازمان را تهدید می‌کند یا خیر، تصریح کرد: منافقین خانواده خود را دشمن نمی‌دانند و اصلی‌ترین دشمن منافقین ما هستیم. رجوی می‌گفت اگر پیروز شدیم مزدورها یعنی افرادی که از این سازمان جدا شده‌اند را میَ‌بخشیم. در حال حاضر حدود 900 نفر از این سازمان جدا شده‌‌اند و با فعالیت علیه این گروهک علیه آنها افشاگری می‌کنند.  
 
وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) این سازمان را به خوبي شناخته بودند و این در حالی است که اعضا با امام ملاقاتی داشتند و از ایشان خواهان سهم‌خواهی از انقلاب بودند و امام به آنها گفت کتاب‌هایتان را بیاورید و فهمید که چگونه می‌اندیشند لذا به آنها گفت شما چگونه مسلمانی هستید که به دنبال عملیات مسلحانه هستید، اگر سلاح‌هایتان را زمین نگذارید، موفق نخواهید شد.  
 
محمدی در ادامه تصریح کرد: عزت ابراهیم نفر دوم عراق بود که می‌گفت اگر مجاهدین نبودند عراق را از دست می‌دادیم که بعد از این سخنان رجوی اعلام کرد که درهای رحمت به روی این گروهک باز شده است.  
 
نظری اظهار داشت: در بیان مشاهدات خود از جنایات صدام گفت من با چشم خود می‌دیدم که این تشکیلات تروریستی با استخبارات صدام و همینطور خود دیکتاتور سابق صدام رابطه داشت.  
وی گفت: در ارتباط با همکاری‌های رژیم غاصب صهیونیستی با این گروهک سندی که دال بر این مسئله باشد وجود ندارد اما اطلاعاتی که در رابطه با برنامه‌ هسته‌ای ایران از سوی این رژیم اشغالگر و یا دیگر کشورها مطرح می‌شود همان چیزی است که ‌آنها درباره ایران دارند.  
 
وي تصریح کرد: تمامی این موارد بیانگر آن است که گروهک تروریستی منافقین برای حیات خود چنان استراتژ‌های را در پیش گرفته و برای اینکه بتوانند در این فضا حرکت کنند با انها همسو می‌شوند؛ اغلب از من می‌پرسند که رجوی اکنون کجاست من هرچند اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارم اما می‌گویم که 80 درصد باید زیر لوای رژیم صهیونیستی باشد.  
 
نظري با بیان اینکه یکی از برنامه‌های گروهک تروریستی منافقین زدن سرانگشت‌های نظام بود اظهار داشت: برخی از افراد شاخص نظام جمهوری اسلامی به دستور خاص دیکتاتور سابق عراق ترور می‌شدند که به عنوان مثال می‌توان به ترور شهید صیاد شیرازی اشاره کرد که با خواست صدام انجام شد.  
 
این عضو جدا شده گروهک تروریستی منافقین با بیان اینکه رجوی همواره ادعا می‌کرد که باید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را ترور کرد، گفت: صدام همواره بر این ادعا بود تا هر کسی این موقعیت برایش فراهم شد آنرا انجام دهد.  
 
نظری درباره ترور لاجوردی تصریح کرد: این اقدام توسط سربازی که تازه به تشکیلات پیوسته بود انجام شد، این شخص حتی به طور کامل گروهک تروریستی منافقین را نمی‌شناخت و او را 4 ماه آموزش دادند سپس برای این اقدام به ایران فرستادند.  
 
وی ادامه داد:‌ ماهیت این تشکیلات به طور کلی تروریستی است،‌آنها تمامی اطلاعات لازم را به غرب می‌دهند؛ مریم رجوی که امروز به پوشش لباس‌های رنگارنگ اقدام می‌کند و در برنامه‌های مختلف مظلوم نمایی می‌کند تنها به دنبال احیا حیات این گروهک است وگرنه اگر بخت شان باز شود از همین فردا ترورها را آغاز می‌کنند.  
 
این عضو جدا شده گروهک تروریستی منافقین افزود: چند ماه پیش یکی از مسئولان مطلبی را اعلام کرده بود مبنی بر اینکه در انتخابات بمبی در کردستان ایران و سنندج منفجر شود که البته نیروهای ایران متوجه آن شدند و دیدند که این عملیات توسط گروهک تروریستی منافقین در حال پی‌ریزی بوده است.  
 
نظری با اشاره به حمایت بعث عراق از گروهک تروریستی منافقین گفت: حتی پس از سقوط صدام و القاعده برخی از اشخاص این حزب در داخل پادگان اشرف رفت و آمد داشتند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: نشست ، خبری ، منافقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار