داروهای گران در انتظار تدبیر جدید وزارت بهداشت

رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: در تلاش هستیم تا قیمت داروهایی که در فهرست اولیه قرار ندارند اما گران هستند را نیز کاهش دهیم.

رسول دیناروند رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان این براساس تفاهمی که با بیمه ها داشتیم قرار است که از امروز اول مهر ماه یارانه دارو تخصیص پیدا کند افزود: خوشبختانه در سامانه سازمان های بیمه گر هم خدمات درمانی و هم تامین اجتماعی از بامداد امروز اصلاحات لازم را برای شروع جدید حمایت از این داروها اعلام کنند.
 
وی با بیان اینکه از صبح امروز از سه داروخانه تامین دارو ،شخصا بازدید کرده ام ادامه داد: امروز از سه داروخانه سیزده آبان، هلال احمر، 22 فرودین بازدید شد و شاهد انجام این کار بودم که البته سختی هایی دارند برای اینکه چگونه با بیمه ها تصفیه کننده منتهی کار در حال انجام است.
 
رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: مهم این است که بیماران از امروز پرداختی شان کاهش پیدا کند البته تفاهم نامه ما با بیمه ها دائمی است یعنی این کار ادامه دارد جلسات برگزار می شود تا در سراسر کشور این کار به راحتی انجام شود.
 
دیناورند در ادامه تصریح کرد: داروهای بیماران خاص و صعب العلاج که داروهای بسیار گران قیمتی هستند مثل داروی بیماری سرطان ام اس  که از قبل جزء داروهای یارانه ای بودند از امروز یا قیمت پایین تر در اختیار بیماران قرار می گیرد ،شاید داروهای دیگری را نیز مشمول این طرح کنیم چراکه برخی از داروهایی در فهرست اولیه ما نیستند ولی این داروها نیز گران قیمت هستند.
 
*هزار میلیارد تومان هزینه سالانه داروی بیماران خاص  
 
وی با بیان اینکه مبلغی که تحت پوشش رفته مبلغ زیادی است ادامه داد: هزینه سالانه این داروها حدود هزار میلیارد تومان است که پرداختي مردم 15 درصد است و مابقی را سازمان های بیمه گر وزارت بهداشت پرداخت می کند.
 
رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به رایگان کردن دارو و بیماران کلیوی گفت: فکر می کنم منظور سازمان تامین اجتماعی تعرفه دیالیز بیماران است این کار ان شاالله انجام می شود، در خصوص داروها نیز سازمان تامین اجتماعی برخی از داروها را 100 درصد رایگان تامین می کند که امیدوارم قولي  که در خصوص رایگان کردن داروها دادند را بتوانند عملی کنند.
 
*برگشت به شرایطی عادی دارو در سال 92
 
رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: وضعیت ما نسبت به گذشته کمی بهتر شده است ولی هنوز وضعیت تامین دارویمان به روال طبیعی بازنگشته است که ان شاالله امسال در این حوزه وضعیت را به شرایط عادی برمی گردانیم./ع2
برچسب ها: دارو ، بهداشت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.