فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: رزمايش قمربني‌هاشم(ع) ما را وارد فاز جديدي از رزمايش‌هاي ميداني خواهد کرد و مي‌تواند قابليت نيرو را براي ورود به عرصه‌هاي ناهمطراز ارتقاء دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، "امير احمدرضا پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش بعد ازظهر امروز با حضور در مراسم رونمايي از کتاب‌هاي تازه منتشر شده‌ دفاع مقدس در فرهنگسراي انديشه در جمع خبرنگاران، گفت: رزمايش قمر بني هاشم(ع) رزمايشي است که در منطقه جنوب شرق کشور و در مساحت 250 هزار مترمربعي انجام مي‌شود.

وي تصريح کرد: تلاش ما اين است که اين رزمايش در رده‌ لشکر برگزار شود.

فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار داشت: در اين رزمايش از سه قرارگاه تيپي و از همه‌ ظرفيت‌هاي نيروي زميني از جمله يگان‌هاي نيرو مخصوص استفاده خواهد شد.

وي ادامه داد: در اين رزمايش استفاده عظيمي از ظرفيت‌هاي زرهي و تاکتيک‌هاي پروازي جديد هوانيروز استفاده خواهد شد.

اميرپوردستان تصريح كرد: هماهنگي کاملي بين رسته‌هاي نيروي زميني اجرا خواهد شد و درس‌هايي را که از جنگ‌هاي اول و دوم خليج فارس و همچنين جنگ افغانستان گرفته‌ايم و تاکتيک‌هايي را که در مدارس نظامي به هنرآموزان آموزش داده‌ايم را در اين رزمايش پياده خواهيم کرد.

وي اظهار داشت: اين رزمايش تلفيقي از تاکتيک‌هاي جديد طراحي شده است ضمن اينکه سلاح‌هاي جديدي که توسط جهاد خودکفايي نيروي زميني رونمايي شده در اين رزمايش به کار گيري خواهد شد.

پوردستان تصريح کرد: احساس مي‌کنيم اين رزمايش ما را وارد فاز جديدي از رزمايش‌هاي ميداني خواهد کرد و مي‌تواند قابليت نيرو را براي ورود به عرصه‌هاي ناهمطراز ارتقاء دهد.

فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: رزمايش قمر بني‌هاشم(ع) از نيمه‌ دوم آبان ماه به مدت يک هفته برگزار خواهد شد.
 
وي با اشاره به فرهنگ دفاع مقدس اظهارداشت:  هر فردي در حد توان خود بايد تلاش کند که فرهنگ دفاع مقدس را حفظ و به نسل‌هاي بعدي منتقل کند.

وي تصريح کرد: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگي بود که باعث شد ايران اسلامي در برابر استکبار جهاني بتواند ايستادگي و مقاومت كرده و از اقتدار و تماميت ارضي و اعتقادات و باورهايش دفاع كند.

فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس سينه به سينه و نسل به نسل از طريق کتاب، فيلم و هر چيزي که امکان ترويج اين امر را مهيا مي‌کند بايد منتقل شود.

وي ادامه داد: آن چيزي که بر عهده‌ مجموعه‌ نيروي زميني ارتش است تشکيل کلاس‌هاي دفاع مقدس، معارف جنگ و دفاع مقدس بوده که براي اين امر از بازنشستگان و پيشکسوتان جنگ تحميلي استفاده مي‌کنيم تا اين فرهنگ به جوانان منتقل شود.

اميرپوردستان تاكيد كرد: بايد از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي انتقال مفاهيم و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس استفاده كنيم.
 
امير پوردستان در پايان خاطر نشان کرد: خاطرات تمام کساني که در جنگ حضور داشته‌اند را ثبت مي‌کنيم تا از طريق کتاب به عنوان يک مستند تاريخي در دسترس دانش‌آموزان نظامي و مردمي که علاقه‌مند به استفاده از اين مجموعه هستند، قرار گيرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار