وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت های وزارت ارشاد حمایت و حفاظت از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و پدید آورندگانی است که در این ساحت مقدس گام برمی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی " روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گردهمایی بسیجیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی این وزارتخانه اظهار داشت: فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس میراثی است که به همگان تعلق دارد و باید همه جزئیات آن بی کم و کاست به نسل آینده منتقل شود. 

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بخش مهمی از آثار و تولیدات فرهنگی از دوران طلایی دفاع مقدس است. 

وی دفاع مقدس را رساترین عبارت در قابوس ایستادگی ملت قهرمان ایران دانست و گفت: امروز فرهنگ شهادت جزیی از زندگی جاری ملت ما شده و مردم ایران فرزندان خود را با این فرهنگ می پروارنند تا فرداهای روشن تری را رقم بزنند. 

جنتی که در روزهای آغازین جنگ مدیر صدا و سیمای اهواز بود گوشه ای از مشاهدات خود را بیان کرد و گفت: من شاهد بمباران فرودگاهها و رادیو و تلویزیون و شاهد سقوط خرمشهر بودم. 

وزیرارشاد یکی از تلخ ترین روزهای زندگی خود را زمانی دانست که خرمشهر سقوط کرد و افزود: رزمندگان مظلوم با سلاحهای سبک تلاش کردند تا از سقوط این شهر جلوگیری کنند. 

جنتی که سالهای ۶۳ تا ۶۶ استاندار خوزستان بود به وضعیت شهرهای مرزی و حملات دشمن بعثی به مردم مظلوم شهرهای جنگ زده اشاره کرد و گفت: صدام تلاش داشت تا با نابود کردن مقاومت دزفول به شهرهای ما نفوذ کند و بیش از ۱۲۰ موشک اسکاد(۹ متری) به این شهر مقاوم شلیک کرد و صدها نفر را به شهادت رساند ولی مقاومت قهرمانه مردم دشمن بعثی را به عقب راند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به کمک های ابرقدرتها همچون امریکا، فرانسه آلمان در طول جنگ اشاره کرد و گفت: دنیا همه امکانات خود را بسیج کرد تا ایران را به شکست بکشد ولی مقاومت مردم ایران به رهبری امام (ره) باعث شد تا تمامیت ارضی و عزت و استقلال کشور حفظ شود. 

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس و بسیج گفت: امروز در فضای مادی گری نیروهای انقلاب و دفاع مقدس پاسدار واقعی نظام هستند و نه تازه به دوران رسیده ها که نه جنگ را دیده اند و نه سختیهای آن را چشیده اند. 

جنتی با اشاره به نقش هنرمندان، شاعران،خوانندگان، فیلمسازنان و فعالان رشته های هنر ی در دوران دفاع مقدس گفت: حضور هنرمندان در جبهه ها و ثبت دستاوردهای دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و کشور مدیون هنرمندانی است که از آغاز تا پایان جنگ در جبهه ها حضور داشتند. 

در پایان این مراسم از هنرمندان حوزه دفاع مقدس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل بعمل آمد. 

گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گردهمایی بسیجیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای تابعه روز دوشنبه با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی ، جمعی از  بسیجیان، هنرمندان و مسوولان این وزارتخانه در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.