مدیرکل آموزش های شهروندی شهر تهران گفت: اجرای شهروند الکترونیک گامی اساسی در جهت کاهش ترددهای غیر ضروری و بهره مندی بیشتر از امکانات است.

 ابوالفضل رفیع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده شهروندان در کلانشهرها و به ویژه شهر تهران زمان مصرفی مردم در انجام کارهای روزمره است، این زمان را به دلیل ترافیک و مشکلات عدیده ناشی از آن بسیار دانست و اظهار داشت: آموزش مجازی و توسعه فعالیتهای الکترونیکی سبب کاهش این امر خواهد شد.
وی تصریح کرد: در طی سالهای اخیر در قالب توسعه فعالیتهای الکترونیکی اقدامات خوبی نظیر تحول در سیستم بانکها، گذرنامه، ثبت احوال و ... صورت پذیرفته که اگر قرار بود این روند همچون گذشته و به شیوه حضوری صورت پذیرد، ارائه خدمات رسانی و سرویس دهی عملا ممکن نبود که اگرچه در این راستا با مشکلاتی مواجه هستیم، اما خدمات ارائه شده به شهروندان بسیار چشمگیر بوده که تحول اساسی تر مستلزم ارائه آموزش هایی به شهروندان است و آموزش شهروند الکترونیک سبب تحقق این مهم خواهد شد.
مدیرکل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران، با اشاره به جمعیت 2 میلیونی شهر تهران افزود: سکونت در این شهر پرازدحام سبب مشکلاتی نظیر آلودگی و استرس خواهد شد که با توجه به جمعیت 2 میلیونی کودکان، فعالیتهای غیر ضروری والدین در خارج از منزل، سبب آسیب و نابسامانی هایی برای آنها خواهد شد که کاهش دامنه این آسیب ها مستلزم استفاده بیشتر از دانش فناوری اطلاعات در راستای کاهش ترددهای غیر ضروری است.
رفیع ادامه داد: عدم حضور فیزیکی جهت گذراندن این دوره ها، امکان آموزش همزمان تمامی اعضای خانواده طراحی و بهره گیری از آخرین متدهای آموزشی در جهت سهولت در یادگیری، ارائه مدرک از سوی دانشگاه تهران از مزیت های این طرح است، ضمن اینکه شهروندان ضمن عدم پرداخت هزینه با گذراندن این دوره ها قادر به استفاده از بسته های تشویقی و تسهیلات ویژه خواهند شد.
وی با بیان اینکه امکانات و قابلیت های محلات جهت ثبت نام شهروندان پاسخگوی این طرح است، برگزاری این دوره های آموزشی را سبب رونق سرای محلات به عنوان جایگاه های توسعه فعالیت های اجتماعی و ارتباط و تعامل شهروندان با این مراکز دانست و افزود: استفاده از سایر کلاسها و برنامه های آموزشی در نظر گرفته شده در این مراکز سبب رونق و خودگردانی سرای محلات و بهره مندی تمامی شهروندان از تمامی امکانات فرهنگی_ اجتماعی شهرداری خواهد شد.
مدیرکل آموزشهای شهروندی شهر تهران هدف از تاسیس سرای محلات را بهره مندی تمامی شهروندان از تمام خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه شده در این مراکز عنوان کرد و افزود: هم اکنون بخش زیادی از آسیب ها و ناهنجاری های موجود در شهر تهران به ویژه در قشر جوان، ناشی از عدم اجرای برنامه های فراغتی مهیج و مورد پسند این قشر است که این امر سبب جایگزینی برنامه های آسیب زا در میان آنان می شود.
رفیع ادامه داد: فعال نمودن سرای محلات و ارائه بسته های فراغتی مورد یناز اقشار مختلف ضمن رونق بیش از پیش این پایگاه ها سبب تعامل شهروندان در سطح محلات و مشارکت حداکثری مردم در امور شهر خواهد شد که بهره مندی از دانش فناوری اطلاعات از طریق شهروند الکترونیک سبب کسب اطلاعات لازم از سرای محلات می گردد.
وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه تحقق شهروند الکترونیک سبب کاهش ناهنجاری ها و ترددهای غیر ضروری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا اجرای این پروژه شرایط بهتری را فراهم نموده و شهروندان این شایستگی را دارند که با کسب آموزش هایی که فراگیری آن سخت نیست، شرایط بهتری را برای آینده جامعه خود رقم بزنند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار