همزمان با هفته گردشگري جشنواره طبيعت و روستاگردي استان چهارمحال و بختياري، با تأكيد بر معرفي محصولات برتر باغي این استان در روستاي هدف گردشگري ياسه چاه شهرستان سامان برگزار مي شود.

فرماندار سامان گفت: اين جشنواره از دهم تا دوازدهم مهر ماه برگزار مي شود.
اسفنديار قرباني، با تشريح توانمندي هاي شهرستان سامان در توسعه گردشگري استان چهارمحال و بختیاري به ويژه در بخش اكوتوريسم افزود: معرفي جاذبه هاي گردشگري این استان به گردشگران محلي و گردشگران استان هاي ديگر، رونق اشتغال روستائيان با رويكرد فروش محصولات باغي و كشاورزي، كمك به كاهش مهاجرت روستائيان به شهر و رونق بخشي به محصولات صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري از اهداف برگزاري اين جشنواره است.
وي، با بيان اينكه 17 هزار هكتار باغ در شهرستان سامان وجود دارد و 12 درصد بادام توليدي كشور در استان چهارمحال و بختياري به ويژه اين شهرستان توليد مي شود اظهار داشت: رونق اشتغال و افزايش ماندگاري گردشگر در اين منطقه، فرصت مناسبي براي معرفي محصولات صنايع دستي و محصولات كشاورزي مردم این منطقه به گردشگران است.
قرباني، برگزاري آيين برداشت بادام، هلو، جشنواره رفتينگ و راه اندازي غرفه هاي عرضه توليدات كشاورزي مردم استان چهارمحال و بختياري را از برنامه هاي جانبي پيش بيني شده براي اين جشنواره عنوان كرد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري گفت: اين جشنواره در راستاي تحقق اهداف سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي و با هدف معرفي جاذبه هاي گردشگري روستاي تاريخي ياسه چاه و قابليت هاي گردشگري این استان به گردشگران در بخش كشاورزي برگزار مي شود.
مژگان رياحي، از برگزاري جشنواره پخت آش محلي و برگزاري نمايشگاه صنايع دستي به صورت اكو موزه در خانه هاي روستايي، افتتاح پايگاه اطلاع رساني و راهنمايي گردشگران استان چهارمحال و بختياري، برگزاري تورهاي آشنايي عكاسان، نقاشان، اصحاب رسانه و عموم مردم با جاذبه هاي گردشگري این استان به عنوان برنامه هاي جنبي پيش بيني شده براي برگزاري جشنواره روستاگردي ياد كرد.
مركز شهرستان سامان در فاصله 25 كيلومتري شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.