قطعي عصب که به آن نورپاتي گويند به علت مختلف مانند ويروسي، ارثي، وجود دارد اتفاق مي افتد اما عامل اصلي نوروپاتي مي توان به فشار و ضربه اشاره کرد.

دکتر محمد علي اکبريان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نوروپاتي از جمله بيماري هايي است که اعصاب محيطي را گرفتار مي کند.
 
نوروپاتي مانند سيم کشي مي ماند که از مغز به تمام نقاط بدن فرستاده مي شود.
 
وي ادامه داد: گاهي اوقات ممکن است اين سيم کشي آسيب ببيند که به آن آسيب هاي نوروپاتي گفته مي شود.
 
اکبريان تصريح کرد: آسيب ديدگي ممکن است از نوع حرکتي و حسي يا هر دو آنها باشد .نوروپاتي باعث مي شود عصب يک عضو قطع و عضو مورد نظر فلج شود.
 
وي خاطرنشان کرد: گاهي اوقات نوروپاتي تک تک عصب را گرفتار ميکند و گاهي اوقات تمامي عصب را درگير ميکند که به آن پلي نوروپاتي گويند نوروپاتي ممکن است به علت مواد سمي اتفاق مي افتد و همچنين گاهي ويروس ها عامل نوروپاتي مي شوند بعضي از نوروپاتي ها به علت ژنتيک وارثي است.
 
اکبريان تشريح کرد: بيش تر نوروپاتي ها به علت فشار و ضربه عصب دچار فلج شدن مي شوند مانند انواع شکستگي هاي استخوان که اتفاق ميکند.
 
وي متذکر شد: تشخيص به وسيله معاينه دقيق و روشي به نام الکتروميوگرافي است که تشخيص ميدهند که آسيب عصب در کدام ناحيه است آسيب سطحي يا نسبي يا کامل مي باشد که براساس نوع تشخيص روش هاي درماني هم متفاوت است./ع2
برچسب ها: عصب ، ویروسی ، ارث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار