مدير جهاد كشاورزي شهرستان آذرشهر گفت: كشاورزان بايد در كشت پاييزه محصولات زراعي اصول فني و تجربي را رعايت كنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، طلوع حيات با اشاره به فرا رسيدن فصل كشت پاييزه گندم و جو افزود: لازم است زارعان قبل از هرگونه كشت زمين را بخوبي شخم و خاك آن را زير و رو كنند.

وي گفت: شخم زدن زمين باعث مي شود سختي هاي خاك و ريشه اغلب علف هاي هرز از بين رفته و جذب آب و ريزمغذي هاي موجود در آن به راحتي و در كمترين زمان ممكن صورت مي گيرد.

مدير جهاد كشاورزي آذرشهر از زارعان خواست براي پيشگيري از فرسايش خاك شخم زني اراضي كشاورزي را عمود بر شيب زمين و با عمق بيشتر انجام دهند تا اين كه موقع بارندگي ضمن جلوگيري از سيلاب، آب اضافي در زمين ذخير شود.

طلوع حيات بر لزوم استفاده از بذور اصلاح و بوجاري شده گندم و جو در كشت مزارع تاكيد كرد و گفت: اين بذرها در برابر اكثر آفات نباتي مقاومت بيشتري دارند و همچنين راندمان توليد محصول بذور اصلاح شده به مرتب زيادتر از بذرهاي ديگر است.

وي خاطرنشان كرد: كارشناسان كشاورزي شهرستان آماده هستند نظرات علمي خود را براي بهبود كمي و كيفي محصولات زراعي و باغي در اختيار كشاورزان قرار داده و با آنان همكاري كنند.

طلوع حيات همچنين با اشاره به سردسير بودن منطقه آذرشهر، به بيمه كردن محصولات كشاورزي و باغي توسط زارعان و باغداران در برابر حوادثي همانند سرما، تگرگ و يا ديگر آسيب هاي طبيعي تاكيد كرد.

در شهرستان آذرشهر حدود ۲۷ هزار هكتار اراضي كشاورزي آبي و ديم وجود دارد كه تقريبا بيش از چهار هزار هكتار آن را باغات مثمر تشكيل مي دهد. /س

برچسب ها: کشت ، پاییزه ، ضرورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.