همزمان با هفته دفاع مقدس، برنامه تلویزیونی «اولین‌های دفاع مقدس» برگرفته از کتابی به همین نام از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، این برنامه که به قرائت بخش هایی از کتاب «اولین‌های دفاع مقدس» پرداخته می شود، از امشب به مدت 10 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و تکرار آن نیز صبح روز بعد به روی آنتن می رود.
کتاب «اولین‌های دفاع مقدس» به قلم محمد خامه یار تهیه شده و به معرفی موضوعاتی مثل اوّلین کاربرد واژه دفاع مقدس، اولین شهر قربانی سلاح‏های شیمیایی، اولین شلیک در جنگ، اولین زن اسیر، اولین استفاده از سلاح شیمیایی توسط دشمن بعثی، اولین شهید روحانی، اولین خبرنگار شهید و مواردی از این دست می‌پردازد.
این برنامه تلاش می‌کند با به کار گرفتن نریشن‌های مناسب، تصاویر مستند جنگ و المان‌های گرافیکی بخشی از واقعیت‌های دفاع مقدس را پیش روی مخاطبان خود به تصویر بکشد.
اولین های دفاع مقدس در 12 فصل تدوین شده است و به موضوعات مختلف می پردازد. اولین های دفاع مقدس در چهار نوبت به چاپ رسیده است که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
پس از چاپ چهارم این کتاب، سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا با اهدای لوحی از محمد خامه یار نویسنده کتاب اولین‌های دفاع مقدس تقدیر کرد.
محمد خامه یار چاپ حدود 25 اثر را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر معاونت مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم را عهده دار است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.