فضای دانشگاه باید منجر به قطع وابستگی سیاسی به جهانیان شود و نباید از آن برای بهره برداری سیاسی احزاب استفاده شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ قاضی زاده هاشمی افزود: بدون تردید نظام آینده جهان مبتنی بر علم دین محور خواهد بود و چنانچه بیشتر بخواهد که در مسیر کمال باقی بماند و نفوذ از آسیب علم سکولار در اندیشه در امان باشد باید به دنبال نظام علمی دین محور باشد. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه در عرصه علمی،پژوهشی بسیاری از فرصت ها از دست رفته است تصریح کرد: در عرصه های علمی ،پژوهشی علی رغم وجود ابزارهای مناسب بسیاري از فرصت ها را از دست دادیم و در سال های اخیر به فرهنگ و اخلاق تاختیم و این در شآن انقلاب اسلامی ایران که بر محور اخلاق و فرهنگ شکل گرفت نیست. 
 
قاضی زاده هاشمی در بیان راهکار موثر برای احیای اخلاق و فرهنگ در کشور یادآور شد: باید بخش عمده ای از راه رفته را برگردیم و فرصت نقد کردن را فراهم کنیم ضمن اینکه دانشگاه ها که مهد اندیشه های متفاوت است باید سیاسی و زنده باشد تا کشور قدرتمند گردد. 
 
وی اذعان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تمام امور از مسیر دانشگاه می گذرد و تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها نیز به همین اساس شکل گرفت بنابراین از روسای دانشگاه ها می خواهم که فضای دانشگاه را در خدمت آرمان های انقلاب اسلامی قرار دهد و اجازه ندهند که احزاب از محیط دانشگاه سوء استفاده کرده و آن را به باشگاه سیاسی احزاب تبدیل کنند. 

همچنین دانشگاه ها مرکز قطب آوری و تعلیم و تعلم است و نباید از آن بهره وری سیاسی گردد ضمن اینکه فضای دانشگاه ها باید منجر به قطع وابستگی به جهانیان شده و به سمت علم آوری توسعه کشور حرکت کند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار