مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: آبرسانی به 763 هکتار از اراضی بالادست رودخانه ارس در دشت گلفرج جلفا آغاز و شامل 529 هکتارآبیاری قطره ای و 234 هکتار آبیاری بارانی است که با استفاده از پمپاژ آب از رودخانه ارس اجرا و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عباسی، درمراسم بهره برداری از این طرح مهم آبیاری مدرن، درگفتگو با خبرنگاران افزود: برای اجرای این طرح 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، لوله گذاری حفر ترانشه به طول 210 کیلومتر، احداث 58 حوضچه، نصب 12 ایستگاه کنترل مرکزی واحداث و بهینه سازی جاده های بین مزارع به طول یازده کیلومتر از مراحل اجرای این طرح مهم آبیاری مدرن درسطح شهرستان بشمار می آید.

وی استفاده از حق آبه جمهوری اسلامی ایران و استفاده از حداکثر پتانسیل آب های مرزی، تثبیت جمعیت و نیروی انسانی در محدوده مرزی و ایجاد اشتغال برای بیش از 15 هزار نفر را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

مدیر جهادکشاورزی جلفاگفت: طرح آبرسانی به 25 هزار هکتار از اراضی بالادست رودخانه ارس در محدوده جلفا، از طریق پمپاژ آب از رودخانه ارس از سال 82 شروع و طی سال های اخیر به صورت تدریجی در اختیار کشاورزان و متقاضیان بومی قرار گرفته است.

عباسی الگوی کشت در این اراضی را 55 درصد باغ با درختان زردآلو، آلبالو، انگور، سیب و هلو و 45 درصد نیز زراعت یونجه، ذرت و گیاهان دارویی اعلام کرد./س

 

برچسب ها: آبیاری ، مدرن ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.