مسئله گشایی که یکی از مهارت های اساسی زندگی است شامل یادگیری و انجام دادن فعالیت هایی است که یا به محرک های آزار دهنده یا به هیجان های منفی پایان دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بعضی اوقات ناکامی های ما از زندگی و عصبی شدن ناشی از آن ها می تواند از مسائل واقعی و غیر قابل اجتناب زندگی نشات بگیرد در این حالت عصبانیت ما نابجا نبوده و در واقع پاسخ طبیعی به مشکلات است اما باید بدانیم همیشه بهترین کار پیدا کردن راه حل نیست بلکه بهتر است بدانیم که چگونه با مسئله مواجه شدیم و مسئله گشایی کنیم.
 
مریم ملک صالحی روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید توجه داشت که همیشه بهترین کار یافتن راه حل نیست بلکه بهتر است بدانید که چگونه با مسئله روبرو شوید به عنوان مثال ممکن است در مورد رسیدن به یک مسئله نقشه ای بکشید و پیشرفت خود را در این مسیر بررسی کنید. در صورتی که نقشه کشیدن منجر به حل مسئله نشد خود را تنبیه و شماتت نکنید زیرا آن چه مهم است تلاش و کوشش برای حل مسئله است ، نه حل مسئله چرا که بعضی از مسائل حل ناشدنی اند یا این که تنها با تلاش های پیگیرانه می توان به راه حل نزدیک شد مهم آن است که در طول تلاش های خود صبر و بردباری خود را از دست ندهید.
 
وی متذکر شد: شایان ذکر است که مسئله گشایی شامل یادگیری و انجام دادن فعالیت هایی است که یا به محرک آزار دهنده یا به هیجان های منفی همچون اضطراب و خشم پایان دهد و در ضمن مسئله گشایی یکی از مهارت های اساسی زندگی است.

برچسب ها: مسئله ، مهارت ، ندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار