مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با توجه به اینکه احتمال می‌رود که سرای عجم بخشی از شهر قدیمی هرمز اردشیر باشد نباید این مکان تاریخی تخریب شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: مکان سرای عجم دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بوده و به هیچ عنوان نمی‌شود آن را تخریب کرد.

وی بیان کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان مخالف تخریب این سرا است و اجازه نمی‌دهیم این اتفاق رخ دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که سرای عجم بخشی از شهر قدیمی هرمز اردشیر باشد نباید این مکان تاریخی تخریب شود.

وی با اشاره به اینکه ما حتی اقدام به خرید ملک کرده‌ایم اما مالک فروشنده نیست، گفت: مالک قصد دارد این مکان تاریخی را بکوبد و پاساژ تجاری احداث کند، مگر چنین چیزی امکان دارد.

حیدری ادامه داد: ثبت ملی بودن یک اثر مهم نیست مهم آن است که تشخیص دهیم یک اثر ارزش دارد بماند یا اینکه تخریب شود و سرای عجم چون ارزش تاریخی بسیاری دارد باید حفظ شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یک سری اشیای قدیمی در این سرا پیدا کردیم به دادستان نامه دادیم و وی دستور توقف هر نوع تخریب را داد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: به پژوهشکده تهران نامه‌نگاری کردیم تا بازرسان خود را برای تحقیق بیشتر به اهواز بفرستند در هر صورت این امکان وجود دارد که این محل بخشی از تاریخ استان و کشور باشد.

وی در ادامه به راه‌اندازی بزرگ‌ترین موزه جنوب کشور در اهواز اشاره کرد و گفت: این موزه در مکان سابق دانشگاه علوم ادبیات شهید چمران بوده که قرار است کار مرمت آن در هفته گردشگری آغاز شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در این موزه آثار تاریخی، نسخ خطی به نمایش گذاشته می‌شود همچنین محل مرکز اسناد و کتابخانه بزرگ اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان خواهد بود./ز
برچسب ها: تخریب ، سرای ، عجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.