نماينده مردم بستان آباد درمجلس شوراي اسلامي گفت: تخصيص اعتبار به توليد محصولات ارگانيك، گامي مهم در ارتقا سلامت جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، نوري اعلام كرد: در كشور از نظر توليد محصولات ارگانيك مشكلي وجود ندارد و كارشناسان و كشاورزان ما تخصص، توان و تجربه لازم را در اختيار دارند، اما مشكل اين است كه محصولات ارگانيك در بازار بايد بتوانند با محصولات غيرارگانيك رقابت كند.

وي افزود: بايد فرهنگ استفاده از محصولات ارگانيك به گونه اي اصلاح و حكمفرما شود كه مصرف كننده بداند براي خريد و استفاده از اين محصولات بايد هزينه بيشتري پرداخت كند تا امكان داشتن خانواده سالم تر فراهم آيد.

نوري گفت: هزينه توليد محصولات ارگانيك به دلايلي مانند كاهش عملكرد در سطح بيشتر از محصولات كشاورزي عادي است كه اين بالاتر بودن قيمت تمام شده در قيمت نهايي محصول تاثيرگذار خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه شرايط مالي و اقتصادي بسياري از خانواده هاي ايراني آنها را مجبور به استفاده از محصول با قيمت پايين تر مي كند، افزود: اگر بخواهيم به سلامت خانواده و جامعه فكر كنيم بايد هزينه پرداخت كنيم، مثلا مي شود به توليدكنندگان محصولات ارگانيك يارانه پرداخت كرد.

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: البته اين يارانه بايد با هدف و توجيه سلامت و بهداشت جامعه پرداخت شود، نه اينكه منتي بر سر كشاورزان باشد.

نوري برگزاري نمايشگاه هايي مانند جشنواره عرضه محصولات ارگانيك را اقدامي مناسب و تاثيرگذار در زمينه فرهنگ سازي استفاده از اين محصولات توصيف كرد و افزود: فرهنگ سازي استفاده از محصولات ارگانيك يكي از رويكردهاي ضروري اين حوزه است كه بايد در كنار برنامه ريزي هاي حوزه توليد و مصرف مدنظر قرار گيرد./ز

 

برچسب ها: تولید ، محصولات ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.