اين اثر كمال تبريزي كه در ژانر دفاع مقدس تعريف مي‌شود را به راستي مي‌توان مصداقي از سينماي شاعرانه دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛فيلم سينمايي "شيدا" به كارگرداني كمال تبريزي از جمله فيلم‌هايي است كه در سال 77 در حوزه دفاع مقدستوليد شد.






در اين فيلم بازيگراني چون ليلا حاتمي، پارسا پيروزفر، بهزاد فراهاني، محمدرضا شريفي‌نيا، گوهر خيرانديش، مرحوم جمشيد اسماعيل‌خاني، ناديا دلدار گلچين، كمند اميرسليماني و زهرا سعيدي حضور داشتند.


اين فيلم در خصوص فردي به نام فرهاداست كه براي گذراندن سربازي خود عازم جبهه مي‌شود و در آنجا آسيب ديده و موقتا بينايي‌اش را از دست مي‌دهد و راهي بيمارستاني صحرايي مي‌شود و در آنجا شيدا (ليلا حاتمي) پرستار بيمارستان از مقاومت فرهاد در تحمل درد شگفت‌زده مي‌شود و به تدريج مي‌فهمد كه مي‌تواند با تلاوت قرآن، التيام بخش او باشد.


مراقب شيدا از فرهاد به مرور پيوندي عاطفي بين آن‌ها ايجاد مي‌كند كه با مرص شدن ناگهاني فرهاد از بيمارستان منجر به جدايي‌شان مي‌شود و فرهاد براي يافتن وي مجدد به جبهه باز مي‌گردد اما با تمام شدن جنگ جستجو برايش دشوار مي‌شود و ماجراهايي دراين بين برايش رخ مي‌دهد.

فيلم سينمايي "شيدا" به كارگرداني كمال تبريزي دومين همكاري وي با رضا مقصودي فيلم‌نامه‌نويس سينما پس از "ليلي با من است" است كه توانست در ژانر دفاع مقدس مورد توجه مخاطبان واقع شود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار