وزير صنت، معدن و تجارت خواستار تجديد نظر دولت از سياست نحوه هزينه کردن ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان شد.

به گزارش خبرنگاراقتصادي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ نعمت زاده وزير صنعت ،‌معدن و تجارت با حضور در مراسم افتتاح بيست دو ومين نمايشگاه بين المللي فرش دستيافت با بيان مطلب بالا گفت: در طول اين مراسم پيشنهادات مختلف و مشکلات اين صنعت از سوي فعالان عنوان گرديده که بايد تدابيري براي عملياتي شدن سياست ها اتخاذ گردد.

وي افزود: امروز با جلسات متعددي که با اتحاديه هاي توليد و صادرات فرش دستبافت خواهيم داشت مشکلات و راهکارهاي رفع اين مشکلات عملياتي و اجرايي خواهد شد.

وي اشاره به اينکه بايد تکليف عامليت و حاکميت فرش مشخص شود گفت: در قالب کارگروههاي مختلف اين مسئله مورد بررسي قرار ميگيرد و اميدواريم که سياست هي مناسبي در اين زمينه اتخاذ شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حضور چند دقيقه اي خود در مجلس براي ارائه دفاعيات مربوط به مسئوليت وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بنده در آن چند دقيقه دفاعيات خود موضوع فرش دستبافت ايران را به عنوان قطب اشتغال کشور مورد اهميت ويژه اي دانستم و خواستار توجه موثر از سوي مسئولين به اين صنعت ديرينه و ارزشمند ايران شدم.

نعمت زاده در ادامه سخنان خود با بيان  اينکه فرش دستبافت ايران تاريخ و جغرافياي کشور محسوب مي شود اظهار داشت: هر ايل و قومي در کشور در ارتباط با صنعت فرش دستبافت ايران طرح و ايده خاصي دارد.

وي افزود: در برخي مقاطع زماني صحبت از استانداردسازي فرش مطرح بود که بنده ضمن انتقاد از اين مسئله عنوان کردم اگر استانداردسازي در اين حوزه صورت گيرد بايد در اجزاي فرش دستبافت سوق دهد در غير اين صورت به هيچ وجه نمي شود قالي و قاليچه ايراني را استاندارد کرد.

وي ادامه داد: آنهايي که استانداردسازي فرش را اجرا کردند با مشکلاتي روبرو شدند که نمونه آن بلوک شرق بود که با اعمال اين اشتباه سعي کرد استاندارد را در فرش ايجاد کند.

وزير صنعت معدن و تجارت با تاکيد بر اينکه  آنچه مردم را جذب فرش ايراني مي کند خلاقيت آن است اظهار داشت: نبايد توجه به اين نکته مورد غفلت صورت گيرد .

نعمت زاده با اشاره به برگزاري کنفرانس پتروشيمي که چند سال پيش در کشور انجام شد اظهار داشت: در اين کنفرانس سخنران امريکايي با مشاهده فرشي که زير تريبون انداخته شده بود گفت: دولت امريکا به مردم خود جفا مي کند که نمي گذارد اين محصول زيباي ايراني وارد خانه هاي ملت امريکا شود.

وي اضافه کرد: اميدواريم که براساس تلاش هاي در دست انجام با کاهش تحريم ها بتوانيم ضمن صادرات فرش دستبافت ايران مردم دنيا را با اين هنر اصيل ايراني آشنا کنيم.

وزير به تصميم دولت مبني بر چگونگي هزينه کردن ارز حاصل از صادرات که در دولت گذشته تصميماتي در آن خصوص گرفته شد اشاره کرد و گفت: اين تصميم به نظر من نامناسب است و حتي ستاد تدابير ويژه نيز نامه  هايي در اين خصوص ارسال کرده ولي سازمان امور مالياتي اين تصميم را ابلاغ کرده است.

وي تاکيد کرد: بايد مقررات اضافي و موانع صادراتي در حوزه فرش دستباف ايران از ميان برداشته شود.

 

برچسب ها: وزیر ، سیاست ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار