علي مرادخاني معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانش‌آموزان هنرستان هنرهاي زيباي دختران را سفير كشور براي ترويج هنر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل امروز مراسم افتتاح آيين بازگشايي هنرستان هنرهاي زيبايي كشور با حضور علي مرادخاني معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رمضانعلي حيدري خليلي مديركل دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيد احسان قاضي‌زاده هاشمي مديركل فرهنگ وزارت ارشاد و اسلامي و پريسا زهتابيان مدير هنرستان هنرهاي زيباي دختران برگزار شد.


در اين مراسم عليرضا غفاري اجراي مراسم را برعهده داشت و در ابتدا ضمن خوش‌آمدگويي در خصوص هنرمندان اين عرصه گفت: هنرمندان در كشور به دليل هنرشان از ارزش و اهميت بالايي برخوردارند كه اميدوارم دانش‌آموزان اين هنرستان در آينده‌اي نه چندان دور ترويج دهنده هنرهاي بسياري در اين عرصه باشند.

در ادامه پريسازهتابيان مدير هنرستان در مورد رويكرد هنرستان در سال‌هاي گذشته و موفقيت‌هاي دانش‌آموزان اظهار داشت: اين هنرستان به همت تلاش اساتيد نمونه‌اش و تلاش دانش‌آموزان موفقيت‌هاي بسياري را در راستاي ترويج هنر به همراه داشته و 18 نفر از شاگردان اين هنرستان با رتبه‌هايي خوب موفق به قبولي در دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد شدند.

سيداحسان قاضي‌زاده هاشمي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه اين مراسم عنوان كرد: وجود چنين هنرستان‌هايي در كشور منجر به بازتاب‌هاي خوبي در جهت معرفي آثار هنري كشورمان در دنيا بوده و مي‌توان دانش‌آموزان اين هنرستان را سفير و نمايندگان كشور در راستاي انتقال اين هنر به ديگر كشورها دانست.

وي افزود: در ابتداي سال شاهد برپايي نمايشگاه آثار 60 ساله هنرهاي زيبا توسط اساتيد برجسته كشورمان بوديم و همچنين در كنار آن مشغول جمع‌آوري تصاويري از آثار هنري در جهت چاپ كتابي نفيس بوديك كه متاسفانه به دليل كمبود بودجه تا به امروز نتوانستيم آن را به چاپ برسانيم كه اميدواريم با ياري و مساعدت معاونت هنري شاهد چاپ اين كتاب باشيم.

در ادامه اين مراسم از دانش‌آموزان قبلو شده در دانشگاه تقدير به عمل آمد و در پايان اين مراسم علي مرادخاني معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: مهم‌ترين بخش آموزش و پرورش در كشور تعليم و تربيت است كه خوشبختانه دانش‌آموزان اين هنرستان از تعليم و تربيت خوبي برخوردار هستند.

وي ادامه داد: ايران يك تمدن است و نبايد به صورت يك شكور به آن نگاه كرد و هنرمندان ايران سفير كشور در جهت ترويج هنر در دنيا هستند.

وي خاطر نشان كرد: اميدوارم در آينده‌ اي نزديك دانش‌آموزان اين هنرستان در عرصه جهاني باعث توسعه هنرهاي كشورمان باشند.

در پايان علي مرادخاني و پريسا زهتابيان مدير هنرستان به همراه يكي از اساتيد هنرستان زنگ مدرسه را به صدا درآوردند.

برچسب ها: سینما ، وزارت ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار