با حضور سرپرست زندان باز قم، حسینیه‌اي كه براي انجام امور عبادي زندانيان احداث شده بود با کمک مالی خیرین به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "عطاءالله صالحی" سرپرست زندان باز در خصوص ساخت حسینیه در محوطه زندان باز گفت: جهت اصلاح وتربیت زندانیان وهمچنین ارتقاء سطح زندانبانی در بخش فرهنگی وبر پایی نمازهای جماعت مددجویان وهمچنین برگزاری دوره‌های فرهنگی و با توجه به ساختار فیزیکی زندان باز و کمبود فضای مناسب جهت برگزاری نماز جماعت وسایر مراسمات فرهنگی کاملا مشهود بود وبا توجه به عدم وجود فضای مناسب تا کنون این مهم در محل استراحت مددجویان در آسایشگاه انجام می گرفت که خود باعث نارضایتی زندانیان وسایر مشکلات دیگر می‌گردید.

وی افزود: برای حل این مشکل با عنایت وهمکاری مدیر کل زندان‌های استان زمین مناسب جهت ساخت حسینیه در کنارخوابگاه زندانیان تعیین گردید وپس از انجام مطالعات مقدماتی عملیات اجرای ساخت آن در سال 91 شروع شد وبا توجه به جایگاه والای حضرت ابوالفضل (ع)این مکان مقدس از همان ابتدا به این نام نامگذاری گردید.

صالحی گفت: کل متراژ تقریبی در نظر گرفته شده برای حسینیه 180متر بوده که با هزینه ای بالغ بر نهصد میلیون ریال تکمیل ومورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: بیش نودوپنج درصدهزینه ساخت این حسینیه توسط زندانیان وخیرین تامین شده ومابقی از محل اعتبارات دولتی بوده است که مدت زمان ساخت وتکمیل حسینیه فوق در حدود 7ماه بوده که جهت بر پایی نمازهای جماعت ونیز مراسمات فرهنگی از قبیل مراسم جزءخوانی و...مورد استفاده قرار  خواهد گرفت.

صالحي در پایان از همکاری مدیر کل زندان‌های استان وهمچنین خیرین جهت کمک به ساخت این حسینیه قدرداني كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بانک ، مرکزی ، درصد ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار