نخست وزير رژيم صهيونيستي در واکنش به هلاکت يک نظامي صهيونيست در الخليل، گفت شهرک سازي را در کرانه باختري رود اردن تسريع خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فلسطيني معا ، بنيامين نتانياهو شب گذشته از شهرک نشينان خواست در اقدامي فوري يک منزل قديمي در بخش قديمي الخليل را تصرف کنند. اسرائيل اين منزل را که به بيت مکفلا معروف است در آوريل 2012 تخليه کرده بود.
نتانياهو در صفحه فيس بوک خود نوشت: کساني تلاش مي کنند اسرائيليها را از الخليل اخراج کنند اما نتيجه  اين تلاش ها برعکس خواهد بود. وي  افزود:اسرائيل شهرک سازي را توسعه خواهد داد.
در همين حال ناتالي بنت، وزير اقتصاد کابينه نتانياهو و رئيس حزب "خانه يهودي"، از نخست وزير خواست با توجه به دو عمليات اخير در "کفر امين" جنوب قلقيليه و الخليل، طرح آزاد سازي اسراي فلسطيني را متوقف کند.
وي آزادي بخشي از اسراي فلسطيني را با اتفاقات اخير در ارتباط دانست و گفت:  بايد اين آزادي ها را متوقف کنيم.
 اسرائيل کاتس وزير ارتباطات کابينه نتانياهو نيز در اين باره گفت: من در نشست کابينه به طرح آزادي اسراي فلسطيني راي نداده بودم زيرا بر اين باورم که آزادي هر اسير فلسطيني اشتهاي فلسطينيان را براي پيگيري اسراي ديگر بيشتر مي کند.
در همین حال "ریاض المالکی"، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو در این باره  گفت: این حادثه، طفره رفتن از انجام توافقات مذاکرات صلح را توجیه نمی‌کند . 
روز گذشته يک نظامي اسرائيلي در زمان  برگزاري جشن يهوديان در الخليل، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار