سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم معارفۀ خود بر ایجاد روحیه امید و نشاط در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر علی اضغر پیوندی سرپرست دانشگاه در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدرجنگ تحمیلی اظهار داشت: مردم فهیم و هوشمند ایران اسلامی درانتخابات 24 خرداد حماسه بزرگی راخلق کردند ویک فضای جدید را درکشور بنا نهادند که موجب استحکام پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: خداوند را شاکرم که دردولت تدبیر وامید، توانستم اعتماد وزیر برجسته ای همچون دکتر هاشمی را به دست آورم وامیدوارم بتوانم منویات وزارت بهداشت و نظام سلامت را با همکاری تمامی اساتید، مسوولان، مدیران دوره قبل، همکاران مجموعه دانشگاه ودانشجویان درحوزه ای که مسولیت آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، ادامه بدهم.

سرپرست دانشگاه خاطرنشان کرد: امیدوارم در دوره ریاست من دراین دانشگاه با تلاش خود، مجموعه همکاران دانشگاه و مسوولان حوزه سلامت، بتوانم برگ زرینی از خود به جای بگذارم.

وی با تقدیر از خدمات شایسته دکترابوالقاسمی، اعضای هیات رئیسه وهفت رئیس پیشین دانشگاه، اظهارداشت: با وجود تمامی مشکلات،کمبودها وامکانات موجود، روسای قبلی دانشگاه خواستار ارتقا وتعالی بخشیدن به جایگاه دانشگاه بودند وما قدردان همه آنها هستیم. قدردانی صفت برجسته ای است که باید درهمه ارکان وشئونات ما نقش ببندد.

سرپرست جدید دانشگاه با تاکید برفضای موجود کشور پس ازانتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری وبا تجربیات، دوراندیشی وخردورزی دکترروحانی رئیس جمهور محترم کشور، فضای کشور به فضای کار، اشتیاق وفضای امید تبدیل شده وما باید دراین فضا تلاش کنیم واز همه افراد وسلیقه ها استفاده کنیم. تمامی افرادی که داخل سیستم نظام سلامت هستند اگر اصول اولیه و اساسی وپذیرفته شده نظام را رعایت کنند، باید از آنها استفاده کنیم. مهم این است که ما روش اعتدال گونه رئیس جمهور دولت تدبیر وامید و وزیر بهداشت را در تمامی مدیریت های خودمان به کار ببندیم.

دکتر پیوندی با بیان توفیقات ملی و منطقه ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه بزرگی است و سابقه آن به سال 1338 برمی گردد وجمعیتی بالغ برپنج میلیون نفر را پوشش می دهد که امر آموزش، بهداشت، درمان، داروی آنها به این دانشگاه محول شده واثرات ملی ومنطقه ای دانشگاه نیز قابل لمس و احساس است.

 پوشش 1.5 میلیونی بیماران در سال

وی افزود: این دانشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیون 349 مراجعه کننده و بیش از یک میلیون و 400 هزار بیمار در اورژانس ها بستری و222 هزار بیمار بستری شده را تحت پوشش قرار داده است.

سرپرست دانشگاه با تاکید بر توانمندی های دانشگاه درحوزه آموزش و تحقیقات، خاطرنشان کرد: ما بیش از 1200 نفرهیات علمی در رده های مختلف استادی، دانشیاری، استادیاری، مربی ودیگر رده ها داریم. همچنین12 هزار دانشجو که بیش از40 درصد آنها درقسمت های تکمیلی مشغول تحصیل هستند. بالغ بر70 گروه آموزشی و 220 رشته مختلف دردانشگاه وجود دارد که این توانمندی ها حاصل تلاش تمامی همکاران مجموعه دانشگاه از دوره های قبل تاکنون است.

دکتر پیوندی افزود: دربحث پژوهش ما 4 پژوهشکده و60 مرکز تحقیقاتی داریم و مقالات مختلفی از اساتید دانشگاه در مجلات بین المللی نمایه می شود که این امر حاکی از قابلیت های بالقوه دربحث آموزش و پژوهش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص توانمندی های دانشگاه درحوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با217 خانه بهداشت، 34 مرکز بهداشتی/ درمانی، 139 مرکز شهری و بیش از400 پایگاه بهداشتی دارد که وظیفه تامین بهداشت و درمان این جمعیت به عهده دانشگاه است. همچنین با دارابودن 23 بیمارستان بالغ بر4000 تخت فعال و با اشغال تخت بالای 74 درصد، وظیفه ارایه خدمت درمانی به مردم عزیزمان را دارند که این امر از قابلیت های بالای دانشگاه حکایت می کند.

پیشرفت علمی زمینه ساز اقتدار اقتصادی و سیاسی

دکتر پیوندی تاکید کرد: اهداف وبرنامه های اصلی دانشگاه با توجه وعنایت به منویات مقام معظم رهبری دردیدار اخیربا نخبگان و اساتید دانشگاه هاست، برنامه ریزی شده است. رهبر معظم انقلاب دراین دیدار فرمودند: پیشرفت علمی زمینه ساز اقتدار اقتصادی وسیاسی است ودانشگاه می تواند سرمنشاء وجود این اقتدارعلمی باشد و ما نیز باید براین اساس فضای دانشگاه را به طریقی سوق دهیم که به اقتدار علمی وپیشرفت علمی برسیم که این پشتوانه ای برای اقتدار سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: دیدگاه ما دردانشگاه دیدگاه ایده آلی نیست، بلکه دیدگاه منطقی است وامیدواریم با امکانات و منابع موجود و بهره گیری از تمامی دیدگاه ها وسلیقه ها بتوانیم این راه را به مرحله نهایی برسانیم و راههای تعالی را طی کنیم. ما دردانشگاه با چالش های متعددی مواجه هستیم.کمبود انگیزه دراعضای هیات علمی واقعیتی است که باید بپذیریم و راهکارهایی ارایه کنیم تا این مشکل برطرف شود زیرا تمامی اعضای هیات علمی دلسوز نظام، کشور، دانشگاه وخدمت به مردم هستند.

دکتر پیوندی دربحث آموزش، برلزوم بهره مندی از تمامی ظرفیت های ماده 20 قانون پنجم، تاکید کرد وافزود: متاسفانه ما امسال رتبه سوم بورد کشوری را کسب کردیم وافت آموزشی داشته ایم که باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها وفرصت ها این مشکل رفع شود.

سرپرست دانشگاه با اشاره به توفیقات متعدد دانشگاه درحوزه پژوهش و تحقیقات،گفت: مقالات زیادی از اساتید دانشگاه در ISIمنتشر شده است ولی باید تحقیقات را درجهتی سوق بدهیم که تحقیقات کاربردی شود، درصنعت به کار رود و از ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان تلاش های انجام شده دردانشگاه وکشوردرحوزه بهداشت ودرمان، خاطرنشان کرد: تلاش های بسیاری درکشور ودانشگاه انجام شده ولی ما هنوز درنابرابری در دسترسی به خدمات، تامین مالی، مغفول ماندن مولفه های سلامت مثل اشتغال، امنیت غذایی دچار چالش هستیم که این مشکلات حاکی ازیکپارچه نبودن نظام سلامت و نامتناسب بودن نیروی انسانی است که حمایت وزارت بهداشت و دیگر دانشگاه ها را می طلبد.

 خط مقدم مواجهه مردم با دانشگاه درمان است
دکتر پیوندی دغدغه اصلی مردم را بهداشت ودرمان، ذکرکرد وگفت: درواقع خط اول مواجه مردم با دانشگاه ها بهداشت ودرمان است.

وی درخصوص فعالیت های حوزه های دانشجویی نیز بر ضرورت فراهم سازی بستر روحیه امید ونشاط دربین دانشجویان، تاکید کرد واظهار داشت: ما مسوول دانشجویان هستیم و باید از ظرفیت های موجود برای افزایش روحیه نشاط وامید وبالا بردن توان علمی آنها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای رفع مسایل وکمبودهای موجود تلاش خواهیم کرد تا با همگرایی، تکیه برخرد جمعی،همیاری، دوستی و رفاقت، محیطی را فراهم کنیم که با همدلی به پیش برویم وامیدواریم دردانشگاه تمامی افراد توانمند، خلاق وبا تجربه دست به دست هم داده و با همگرایی با وفاق ودوستی دانشگاه را به جایی که شایسته نام مبارک دانشگاه است، برسانیم.

دکتر پیوندی درپایان تقارن شروع سرپرستی دانشگاه با روز اول هفته دفاع مقدس را گرامی داشته وآن را طلیعه خوب و مبارکی ذکرکرد وگفت: تقارن شروع سرپرستی دانشگاه با اولین روز از هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم و به فال نیک می گیریم و همچنین آغازسال تحصیلی جدید دانشگاه ها، فصل مهروفصل روشنایی را به تمامی اساتید گرانقدر و دانشجویان دانشگاه تبریک می گویم وامیدوارم اساتید دانشگاه با تاکید برعلم وایمان و سرلوحه قراردادن اخلاق پزشکی محیط دوستی و رفاقت را فراهم کرده تاکیفیت آموزش افزایش یابد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار