وزیر دفاع، دانش و علم ایرانی را در خدمت صلح و امنیت دانست و گفت: باید در کنار عمل‌آموزی، خودسازی و اخلاق را نیز بیاموزیم و اگر اخلاق و خودسازی نباشد، علم موجب تعالی بشر نمی‌شود و شاید برای او دردسرآفرین باشد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین دهقان که در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان شاهد شهید آوینی تهران حضور پیدا کرده بود، اظهار داشت: روزهای اول مهر همراه با شور و امید و آرزو برای دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان با توکل و اشتیاق پای به عرصه علم‌آموزی می‌گذارند تا بتوانند آینده‌سازان خوبی برای کشور باشند.

بنا بر گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ وی افزود: بی‌شک بزرگ‌ترین سرمایه یک ملت سرمایه انسانی اوست و امیدواریم سرمایه جوان و نیروی جویای علم کشور ما بتواند آینده همراه با پیشرفت و تعالی کشور را تضمین کند و قطعاً به هر میزانی که جوانان یک کشور با انگیزه‌تر و امیدوارتر باشند می‌توان امید داشت که کشور سریع‌تر به قله‌های رفیع کمال دست یابد.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فرزندان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: بی‌شک نهالی نوپایی که پدران شما با ایثارگری‌ها و با خون پاک خود آبیاری کردن باید به دست شما فرزندان شهید و ایثارگر به ثمر بنشیند و شما شاید رسالتی سنگین‌تر از سایر دانش‌آموزان داشته باشید.

وزیر دفاع تاکید کرد: در متون مفاهیم دینی ما علم به عنوان یک ارزش والا مطرح شده است و بی‌شک علم‌آموزی یک نقطه مهم در مسیر تعالی انسان‌هاست و از طرفی هم جهانیان علم را یک قدرت می‌دانند و ملت و کشوری که در سایه علم‌آموزی به قدرت دست یابد می‌تواند منافع خود را در جهان تثبیت کند و ما هم موظفیم با توجه به آموزه‌های دینی و تجربیات تاریخی خود و نگاه به جهان خود را بیش از پیش به سلاح علم و دانش تجهیز کنیم و ان‌شاءالله شاهد آن خواهیم بود که در آینده‌ای نزدیک شاهد به بار نشستن بیشتر انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

وی گفت: همان‌گونه که امام بزرگوار ما به علم‌آموزی برای خدا تاکید داشتند، باید همین مشی را در پیش بگیریم و مدارس ما باید در کنار توسعه علمی، خودسازی و تربیت معنوی دانش‌آموزان را نیز مدنظر قرار دهند.

سردار دهقان در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از شهدا به ویژه شهدای دانش آموز یاد کنیم و به خانواده های آنان و جانبازان و ایثارگران احترام بگذاریم و به فرزندان آنان افتخار کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار