مقتدا صدر رئيس جريان صدري در عراق در نخستين سخنانش پس از اعلام کناره گيري از فعاليت هاي سياسي، درخصوص حملات انتحاري به اظهارنظر پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر، وي درباره حملات انتحاري عليه شيعيان گفت:  چنين جناياتي اقدام هماهنگ مثلث اسرائيل، آمريکا وانگليس است يا اقدام رژيم اشغالگر است و يا آنکه تروريست ها براي تحقق اهدافي چنين اقدامات وحشيانه اي را مرتکب مي شوند.

وي افزود: شيعيان عراق هر روز با خودروهاي بمب گذاري شده هدف قرار مي گيرند و تاکنون هزاران نفر از شيعيان کشته شدند و بسياري نيز از ظلم و جور تروريست ها رنج مي برند.

وي افزود: حملات فرقه اي کشور  را به ورطه خطرناکي مي کشاند و با توجه به اينکه وحدت در عراق امانتي در دستان ماست در نتيجه چنين اقداماتي خيانت در امانت به حساب مي آيد.

مقتدا صدر  مردم عراق را از هر دين و کيشي به مسئوليت شناسي و تلاش براي پرهيز از خونريزي فرا خواند و از آنان خواست در رفتار خود منطق و عقلانيت را حاکم کنند.

مقتدا صدر در ادامه از علما و مراجع شيعه و همچنين علماي دانشگاه الازهر  خواست براي فرونشاندن آتش فتنه وارد عمل شوند و فرهنگ وحدت و همدلي را در جوامع اسلامي تقويت نمايند.

مقتدا صدر بر ضرورت برگزاري نشست ويژه در سازمان همکاري اسلامي تاکيد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار