اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون "نرمش مقتدرانه" و سفر و سخنرانی پیش روی رئیس جمهور در سازمان ملل‎ بيانيه‌اي را منتشر کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون "نرمش مقتدرانه" و سفر و سخنرانی پیش روی رئیس جمهور در سازمان ملل‎ به شرح زير منتشر شد.

سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر بکارگیری استراتژی "نرمش قهرمانانه" تفاسیر زیادی را در رسانه های داخلی و خارجی به دنبال داشت.
این مساله که پس از طرح در جلسه دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با راهبر معظم انقلاب، برای دومین بار مطرح می شود، حاوی نکات مهمی است که دولتمردان بایستی به آن دقت داشته باشند. لذا اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این زمینه، چند نکته را به کلیه مسئولین مربوطه گوشزد می‌کند:

1- مسئولین محترم نظام اسلامی باید بخاطر داشته باشند که نرمش قهرمانانه به معنای کوتاه آمدن منفعلانه در مقابل خواسته‌های دشمن نیست. مردم ما سابقه کوتاه آمدن منفعلانه در دولت اصلاحات را به خوبی به خاطر دارند و فراموش نمی‌کنند که این نوع کوتاه آمدن در مقابل زیاده خواهی‌های غرب، نتیجه‌ای جز پررویی بیشتر استکبار ندارد که تجربه "محور شرارت" خوانده شدن ایران، مؤید این مطلب است. لذا نباید نرمش قهرمانانه را با تسلیم و ابراز ضعف در مقابل زورگویان اشتباه گرفت.

2- عده‌ای درصدد هستند تا طرح بحث «نرمش مقتدرانه» از طرف رهبری انقلاب اسلامی را دلیلی بر ناکارآمدی و اشتباهات گذشته و تغییر رویکرد مطرح کنند که هرگز اینگونه نیست . اولا طرح بحث نرمش مقتدرانه برای امروز نیست رهبر فرزانه انقلاب 17سال قبل نیز به فراخور شرایط آن را مطرح نموده‌اند و اين تاکيدي مجدد بر اين مسئله است.
3- بر مسئولین محترم فرض است به دنیا نشان دهند که جمهوری اسلامی علیرغم اقتدار و عزت روز افزون، حاضر به تعامل سازنده با دنیاست. نمونه این تعامل در گفتگوهای هسته‌ای سالهای گذشته به خوبی برای همگان روشن شده و نظام اسلامی در عین اقتدار و کسب انواع توانایی‌های هسته‌ای، هیچگاه مذاکرات را ترک ننموده است. لازم است مسئولین با در نظر گرفتن نقاط قوت نظام اسلامی و برجسته کردن این نقاط قوت برای دنیا، روحیه تعامل و آرامش طلبی نظام را به دنیا نشان داده و تبلیغات منفی جهان غرب علیه جمهوری اسلامی را خنثی و نیت‌های پلید آنان را برای جهانیان آشکار نمایند و پیام‌آور اسلام و برابری برای کشورهای مظلوم عالم باشند و مراقبت کنند تا نرمش آنان برای مظلومان عالم خدای ناکرده معنایی کوتاه آمدن از ارزشها و آرمان‌ها را ندهد.

بعلاوه باید به این نکته توجه داشته باشند مسائلی از جمله تحریم یا مسئله انرژی هسته‌ای بهانه‌ای جز برای دشمنی با انقلاب اسلامی و شعار «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون» نیست و آنها با ماهیت انقلاب اسلامی دشمنی دارند و از گفتن آن ابایی ندارند و دولتمردان به این نکته توجه داشته باشند تمام تلاش دشمن برای تغییر همین ماهیت است.

یک مساله اصلی در باب نرمش قهرمانانه نباید فراموش شود و آن توجه به این نکته است که نرمش و انعطاف در مذاکرات با دشمنان یک تاکتیک موضعی و موقت است و نباید به آن به چشم یک استراتژی یا راهبرد نگریست. همانگونه که رهبر گرانقدرمان اشاره داشتند یگانه راه حل، رشد و تعالی کشور تقویت ساخت درونی نظام است نه اتکا و وابستگی به اغیار. توجه به این نکته که صف بندی‌های موجود میان ما استکبار جهانی بر اساس یک اختلاف فاحش در ایدئولوژی است و نه حاصل درگیری‌های خرد و بدون مبنا، ما را به این مطلب رهنمون می‌نماید که به هیچ عنوان نباید توقع داشته باشیم با اتخاذ سیاست نرمش و انعطاف تحول شگرفی در مناسبات ما با مستکبران ایجاد خواهد شد و کسانی که چنین اندیشه‌هایی را در سر می¬پرورانند یا با ابتدایی‌ترین اصول انقلاب اسلامی و سیاست خارجه بیگانه‌اند و یا، جاهلا یا عامدا در مسیر خیانت به آرمان‌های نظام اسلامی و حضرت امام خمینی قرار دارند.

4- اتخاذ استراتژی نرمش قهرمانانه می‌بایست منجر به نتایج امید بخش و مطلوب  برای نظام اسلامی و مظلومان عالم باشد و در رساندن نظام به اهداف عالیه و مقدس آن مؤثر واقع شود. لذا مسئولین نباید به بهانه تعامل با دنیا، از اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی و حقوق ملت ذره‌ای عقب نشینی کنند. هرگاه دشمنان کینه توز قصد سوءاستفاده از نرمش قهرمانانه جمهوری اسلامی را داشته باشند، باید بدانند که با سد محکمی به نام "اصول انقلابی" مواجه خواهند شد و جمهوری اسلامی در پافشاری بر اصول، از «لومه لائم» واهمه‌ای به دل راه نداده و تا آخرین قطره خون بر اصول و ارزش‌های مسلم انقلاب خود که همانا حمایت از آرمان فلسطین، استکبار ستیزی و عدالت و پیشرفت برای همگان در سایه اسلام است و  پافشاری خواهد کرد و اگر بناشده اقدامی هم  صورت گیرد باید در پی آن دستاوردی بزرگ  همراه با رسوایی جبهه استکبار باشد البته باید دانست که حریف هم هوشیار است و باید آقایان هوشیارتر عمل کنند و بدانند دشمن دست از دشمنی خود بر نخواهد داشت و با ادامه روحیه مجاهدت و مقاومت است که پیروزی از آن ماست .

5- نرمش قهرمانانه نمی‌بایست منجر به فراموشی اصول سیاست اسلامی در صحنه داخلی شود. مهمترین این اصول، آیه شریفه "و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه" است که می‌بایست هر لحظه قویتر از قبل برای برخورد با هرگونه زیاده خواهی دشمن آماده بود. ساده انگاری و باور لبخندهای ظاهری دشمن، سم مهلکی است که می‌تواند ضربات سنگین دشمن بر پیکره نظام و مردم را اثرگذار کند.

در پایان انتظارات خود را از رئیس جمهور محترم در سخنرانی عمومی سازمان ملل مطرح می‌نماییم.
جناب آقای حجت الاسلام والمسلمين دکتر روحانی باید به این نکته اهتمام داشته باشید که دشمنی غرب با زید و امر نیست، بلکه با ماهیت جمهوری اسلامی است و کسانی مقابل ایشان هستندکه صراحتا جمهوری اسلامی را دشمن خطاب می‌کنند و پیش‌تر سوء نیت خود را نشان داده‌اند . مساله انرژی هسته‌ای، تحریم و ... همه بهانه است هم خود آنها می‌دانند که بهانه است هم ما. آدمی که خود را به خواب زنده نمی‌توان بیدار کرد مشکل اصلی آنها با ماهیت انقلاب است و مردم و مسئولین نیز از ماهیت نظام اسلامی کوتاه نمی‌آیند.
 
اما اگر از منظر دیپلماسی نرمشی هم قرار شد اتفاق بیفتد اولا نباید در آن از اصول و آرمانهای انقلاب هیچ گونه عقب نشینی صورت گیرد چرا که آنها به دنبال عقب نشینی و تغییر در ماهیت و آرمانهای نظام می‌باشد و نتیجه نرمش مقتدرانه در فضای دیپلماتيک باید دستاوردهای بزرگ و رسوایی استکبار باشد.

جناب آقای دکتر روحانی از شما انتظار می‌رود در مجمع عمومی سازمان ملل آرمان‌های انقلاب و اسلام را مطرح نمایید و نوید بخش پیام صلح و دوستي برای جهانیان و مظلومان عالم باشید ان شا الله و توجه داشته باشید که انقلاب اسلامی الگویی برای کشورهای جهان و مظلومان عالم است و نباید اگر نرمشی از طرف دولت شما صورت می¬گیرد به جنبه الگو بودن نظام اسلامی خدشه‌ای وارد کند و باعث دلسردی حامیان انقلاب اسلامی گردد . لازم به یاد آوری است که نرمش قهرمانانه در فضای دیپلماتیک، نرمشی است همراه با عزت ، حکمت و مصلحت که ضمانت کننده عزت و استقلال سیاسی نظام اسلامی باشد و اما در مساله سوریه لازم می‌دانیم درخواست اکید نماییم حضرتعالی طرف غربی را از دخالت و حمله نظامی در مساله سوریه منع و طرفین را به حل مساله از طریق گفتگو دعوت نمایند و از خداوند منان برای شما توفیق روز افزون و حرکت در جهت سربلندی روز افزون نظام اسلامی را مسئلت داریم .  

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار