یک مقام نزدیک به هیئت مذاکره‌کننده هسته‌‌ای کشورمان گفت: به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دیگر تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، فضای مذاکراتی بین ایران و 1+5 نسبت به گذشته به طور کامل دگرگون شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، یک مقام نزدیک به هیئت مذاکره‌کننده هسته‌‌ای کشورمان گفت: به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دیگر تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، فضای مذاکراتی بین ایران و 1+5 نسبت به گذشته به طور کامل دگرگون شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس این دگرگونی، مذاکرات هسته‌‌ای نه در شکل و نه در محتوا نمی‌تواند در مسیر گذشته خود حرکت کند.
 
این مقام آگاه  با اشاره با انتقال پرونده هسته‌‌ای به وزارت امور خارجه  خاطرنشان کرد: ظریف در ملاقات امروز صبح  خود با کاترین اشتونف مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس ‌مذاکرات غربی دیدگاه‌های دولت جدید ایران درباره نحوه ادامه مذاکرات و دستور کار آن را به وی اعلام خواهد کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه ذره‌ای از حقوق هسته‌‌ای مردم ایران نادیده انگاشته نخواهد شد، افزود: باید چارچوب‌های مفهومی و رویکردهای عملیاتی جدیدی تعریف شود که به یک بازی برد - برد منجر شود، بنابراین، اینکه توپ در زمین کدام طرف است،‌ دیگر تعبیر درستی نخواهد بود.
 
این مقام نزدیک به هیئت مذاکره‌کننده هسته‌‌ای  کشورمان در نیویورک در پایان تصریح کرد: این بازی جدیدی است که قواعد جدید مربوط به خود را خواهد داشت و هدف آن رسیدن به یک نقطه مشترک مورد توافق طرفین است.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: مذاکرات ، نیویورک ، ظریف ، اشتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار