مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: طرح گردشگری مذهبی با توجه به ظرفیت بالای استان کردستان، در 15 بقعه متبرکه به‌زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، روحی گفت: در حال حاضر 46 بقعه متبرکه در استان کردستان وجود دارد که 57 امامزاده جلیل‌القدر در آن مدفون هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: در استان کردستان از 108 مورد بقعه متبرکه، 47 مورد مربوط به بقعه امامزادگان است و 41 مورد را آرامگاه و 16 مورد را زیارتگاه‌های مذهبی تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه 15 بقعه متبرکه در استان قابلیت اجرای طرح گردشگری مذهبی را دارا هستند، گفت: احیا و آبادانی بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطب‌های فرهنگی، تکمیل و مرمت، توسعه توریسم و گردشگری مذهبی، رشد فرهنگی و مذهبی منطقه و هدایت نسل جوان و نوجان به این اماکن مقدس با هدف ایجاد زمینه‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی از اهداف این طرح است.
روحی اضافه کرد: یکی از اماکن مقدسی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده، امامزاده سید جعفر(ع) در دلبران است که موقعیت مناسبی را از لحاظ جغرافیایی داراست و همکاری و تعامل سازنده مردم و هیئت امنای این بقعه متبرکه نیز در اجرایی شدن این طرح موثر است./س
برچسب ها: گردشگری ، مذهبی ، متبرکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.