رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد :دو فروند بالگرد ترافیک پایتخت را از آسمان کنترل می کردند و اوج ترافیک تهران در ساعت 8 صبح بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار رحیمی در جلسه استقبال از مهر 92 که صبح امروز در مرکز کنترل ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار شد اظهار داشت: اول مهر یکی از عملیات های بزرگ ترافیکی توسط پلیس راهور مدیریت می شود چرا که بالغ بر 2 میلیون نفر به جمعیت عادی سفرها اضافه شد.

وی با اشاره به این که هزاران نفر از همکاران من در پلیس راهور ترافیک پایتخت را در روز اول مهر نظارت و کنترل می کنند افزود: قبل از ساعت 6 صبح ماموران راهنمایی و رانندگی در تمامی تقاطع ها و معابر شهر تهران مستقر شدند و هزار دوربین نظارتی ترافیک شهر را رصد می کنند.

رحیمی با اشاره به این که دو فروند هلی کوپتر ترافیک پایتخت را رصد می کردند افزود: تمامی امکانات پای کار آمدند تا اول مهر را با حداقل ترافیک سپری کنیم.

وی به بازگشایی ادارات و مدارس از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح اشاره کرد و اذعان داشت: اوج ترافیک در پایتخت ساعت 8 صبح بود اما با وجود انضباط ترافیکی خوب و مطلوب مشکل خاصی در معابر وجود نداشت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک عصرگاهی نیز یادآور شد : در 6 ماهه دوم سال با توجه به تغییر ساعت، ترافیک عصرگاهی به مراتب سنگین تر است علاوه بر این که تعطیلی ادارات در ساعت 16 به این موضوع دامن می زند.

وی به آموزش 4 هزار راننده متخلف اشاره کرد و گفت: روزانه 30 کلاس آموزشی برای رانندگان متخلف تهران از سوی پلیس راهور برگزار می شود و در این کلاس ها 4 هزار راننده آموزش های لازم را می بینند.

رحیمی اضافه کرد: 30 درصد از ترافیک کشور در پایتخت است و 40 درصد سفرهای برون شهری مربوط به تهرانی ها است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کاهش آمار کشته ها در پایتخت خاطر نشان کرد: طی 3 سال گذشته تهران بزرگ دارای رتبه اول در زمینه کاهش کشته های تصادفات بوده است و به جرات می توان گفت، تا 5 ماهه نخست سال جاری نیز رتبه اول کاهش کشته ها در کشور به تهران بزرگ اختصاص دارد.

**آمادگی 100 درصدی راهور برای مهار افزایش 30 درصدی ترافیک

سرهنگ بذرافشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اعلام این خبر افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی از امروز و با توجه به همزمانی ساعت ادارات و مدارس، پلیس راهور تهران پیش بینی افزایش ترافیک 25 تا 30 درصدی در سطح معابر تهران را دارد که آمادگی 100 درصدی برای مهار ترافیک در کلیه نقاط سطح شهر تهران را دارد.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران تشریح کرد: همکاران پلیس راهور با حضور در نقاط پر ازدحام و معابر اطراف مدارس آمادگی کامل برای تحت پوشش قرار دادن کلیه نقاط سطح شهر تهران را دارد.


وی با اشاره به طرح های ترافیکی ویژه این ایام اظهار داشت: از امروز طرح های ویژه ترافیکی برای این ایام آغاز خواهد شد از جمله تشدید محدوده طرح زوج و فرد و کنترل بیشتر ورودی های طرح زوج و فرد برای کنترل حجم ترافیک محدوده داخل سطح شهر تهران  و همچنین برخورد با تخلفات سرویس مدارس و تخلفاتی که باعث کندی حرکت در معابر  تهران خواهد شد.

سرهنگ بذرافشان خاطر نشان کرد: درخواست ما از خانواده ها این است که ضمن آن که کماکان با پلیس راهور در اجرای طرح های ترافیکی همکاری می کنند در ارتباط با سرویس مدارس نیز تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نکنند و از سرویس مدارس که با برچسب خاصی که از سوی آموزش و پرورش مشخص شده اند استفاده شود تا شاهد افزایش بی رویه ترافیک در سطح شهر تهران نباشیم.

*افزایش 10 تا 25 درصدی ترافیک در سراسر کشور

سرهنگ مهرایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با شروع فعالیت مدارس از امروز در تمامی مراکز استان ها و به ویژه کلان شهرهای کشور ترافیک با افزایش 10 تا 25 درصد روبرو بوده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تصریح کرد: ترافیک تهران نیز از صبح امروز با افزایش چشمگیر روبرو بوده که با توجه به آغاز اولین روز فعالیت مراکز آموزشی به ویژه مدارس  و نیز همزمانی تغییر ساعت کار کارکنان از امروز حجم ترافیک در معابر بزرگراهی و خیابان های اصلی تهران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در تهران گزارش نشده و تنها در منطقه 2 از شهر از جمله اتوبان حکیم یک مرود خرابی اتوبوس شرکت واحد ایجاد مشکل کرده بود که با برداشتن آن موضوع رفع شده و سایر نقاط مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

سرهنگ مهرایی خاطر نشان کرد: با پیش بینی های انجام شده از ماه های گذشته برای بازگشایی مدارس، خوشبختانه مشکلات به حداقل رسیده و علی رغم حجم سنگین ترافیک روانی حرکت ترافیک ملموس است.





برچسب ها: بذرافشان ، راهور ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار