استاندار مرکزی از بهره برداری از 10 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، شعبانی‌فرد در جلسه شورای مسکن استان مرکزی گفت: بر لزوم توجه هرچه بیشتر به احداث کیفی واحدهای مسکن مهر توسط پیمانکاران تأکید کرد و افزود: احداث 41 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار استان مرکزی قرار داشته است که تاکنون از این تعداد 21 هزار واحد احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه 10 هزار واحد نیز در اراک، دلیجان، ساوه، خمین و محلات در آستانه افتتاح است اضافه کرد: مابقی واحدهای در دست ساخت نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه دو هزار واحد از این تعداد نیز سال آینده به بهره‌برداری می رسد به وجود مشکلاتی در برخی از پروژه‌های مسکن مهر استان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم رعایت قانون و اعمال مقررات درخصوص الزام مالکین به بازپرداخت اقساط بانکی اظهار کرد: تأخیر پیمانکار در به اتمام رساندن برخی پروژه‌ها نیز مشکلی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

غلامرضا خرمی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این جلسه به تبیین مشکلات پروژه‌های 411 و 128 واحدی مسکن مهر دلیجان اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها و عدم پرداخت اقساط بانکی توسط مالکان در این بخش مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: این پروژه‌ها مشمول افزایش قیمت 50 تا 400 هزار ریالی در هر متر مربع شده اند.

وی تاخیر در اجرای تعهدات توسط پیمانکاران را یکی از دلایل ایجاد تاخیر در اتمام پروژه و در نتیجه افزایش هزینه ها عنوان کرد.

براساس این گزارش در این جلسه مقرر شد تأخیر پیمانکاران در یک کمیسیون با حضور نماینده دادگستری یا قوه قضائیه بررسی شده، وضعیت کنونی پروژه‌های مسکن مهر که با اینگونه مشکلات اعم از تاخیر در ساخت و یا عدم بازپرداخت اقساط مواجهند صورتجلسه شده و وضعیت پرداخت‌های جدید نیز مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی افزایش قیمت مسکن مهر شهر جدید امیرکبیر برای رسیدگی به قیمت گذاری واحدهای یاد شده نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.