مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از کشف سه هزار و 586 راس دام قاچاق از مرزهای استان طی 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، نظریبا اعلام این مطلب گفت: افزایش نرخ ارز از مهم‌ترین عوامل روند روبه رشد قاچاق دام در کشور بوده است.
وی با بیان اینکه در سال 88 با مشکل ورود دام از مرزهای غربی به داخل کشور بودیم گفت: بعد از سال‌ 88 با وجود تلاش‌ها و اقدامات مبارزه‌ای هر ساله روند خروج دام از مرزهای غربی کشور به صورت قاچاق و غیرقانونی افزایش یافته است.
وی با ارائه آماری در مورد میزان خروج دام‌های قاچاق از سال 89 تاکنون گفت: تعداد کشفیات دائم‌های قاچاق در سال 89 برابر با 286 راس، در سال 90 ،563 راس، در نیمه دوم سال 91، 7 هزار و 980 راس و در 6 ماهه اول امسال با رشدی 700 تا 800 درصدی نسبت به سال 89 به سه هزار و 586 رأس افزایش یافته است.
نظریبا افزود: این حجم خروج دام استان نمی‌تواند تنها مربوط به دام‌های بومی باشد و این نشان‌دهنده ورود دام از سایر استان‌ها و خروج آن از مرزهای غربی به کشورهای همسایه است.
مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خواستار تشکیل تیم‌هایی با عضویت دستگاه‌های مختلف به منظور بررسی نحوه ورود این میزان دام قاچاق و خروج آن از مرزهای غربی شد و گفت:‌ تمام دستگاه‌ها با توجه به وظایفی که برایشان تعریف شده باید اقدام کنند./س
برچسب ها: مرز ، کشف ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.