قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران گفت:با مشارکت مجمع ناشران انقلاب اسلامی در جهت ترویج و گسترش بیش از پیش فرهنگ مطالعه ۱۰۰ عنوان کتاب در ایستگاههای مترو عرضه شد.

هادی زند  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص لزومتوجه به فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار جامعه افزود: توسعه فرهنگ مطالعه و كتابخوانی، یك عزم همگانی را می‌طلبد ولی سهم دولت نیز بسیار مهم است. درسال‌های اخیر، از طریق نهادهای دولتی، اقدامات مهمی در این خصوص صورتگرفته ولی كارهایی كه ما با شتاب بیشتری دنبال كرده‌ایم، برگزارینمایشگاه‌های كتاب در ایستگاه های مترو، اهدای كتاب، و توجه بهزیرساخت‌های لازم برای امر كتابخوانی بوده است.

وي درباره برپاییهفته ناشر در فروشگاه‌های مترو اظهار داشت: این طرح براینخستین دوره به مناسبت روز ملی شعر و ادب و همزمان با ایام دفاع مقدسبرگزار شده و در این دوره ۱۰۰ عنوان کتاب در ۵۰۰۰ جلد در ترنجستان مترودر اختیار شهروندان گرامی قرار گرفت.

زند با تاکید بر عزم ملی در جهت ترویج و ترغیب شهروندان به مطالعه گفت:ناشران و كتاب فروشی‌ها هم به نوبه خود نقش بسیار موثری در اشاعه فرهنگكتابخوانی ایفا می كنند. میزان توجه ناشران به تمایلات و نیازهایخوانندگان، استانداردهای چاپ و نشر و همچنین گسترش قلمرو نمایش و توزیعكتاب توسط كتاب فروشی‌ها از جمله عوامل اثرگذاری در گرایش مردم به سمتمطالعه می‌باشد. كیفیت برتر كتاب، اعم از جذابیت ظاهری، نحوه صفحه آراییو حروف چینی، شیوه طراحی و رنگ آمیزی، تصاویر روی جلد و درون متن، حجم،قطع و كیفیت چاپ و صحافی و همچنین ویژگی‌های محتوایی و مسائل مربوط بهویراستاری كتاب از جمله مواردی است كه پیوسته باید مدنظر ناشران،نویسندگان، ویراستاران و به طور كلی متولیان عرصه چاپ و نشر قرار بگیرد.

وی با اشاره به حجم بالای ترددخاطرنشان كرد: ایستگاه‌های متروی تهران بهدلیل قرار گرفتن در مسیرهای اصلی و پر تردد شهری، روزانه محل گذر هزاراننفر از افراد مختلف با سلیقه‌ها و نیازهای گوناگون‌اند که این امر باعثبه وجود آمدن فروشگاه‌ها و غرفه‌های زیاد در داخل و خارج ایستگاه‌هایمترو شده است. یکی از این فروشگاه‌ها که در چند سال اخیر شکل قابل توجهیبه خود گرفته، غرفه های کتاب در مترو است. /ف
برچسب ها: زند ، مترو ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار