با آرام گرفتن برخي تنش ها در خاورميانه و کاهش نگراني هاي مربوط به ميزان تقاضاي نفت خام در آمريکا، بهاي نفت امروز دوشنبه در بازار آسيا بي تغيير باقي ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين براي تحويل در ماه نوامبر با چهار سنت کاهش به 104 دلار و 71 سنت رسيد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه نوامبر با يک سنت افزايش به 109 دلار و 23 سنت رسيد.

با اين حال پيش بيني مي شود امروز دوشنبه با انتشار آمارهاي مربوط به توليد کارخانه اي چين در ماه سپتامبر  بهاي نفت خام با نوسان همراه شود.

کني کان تحليلگر موسسه سي ام سي مارکتز سنگاپور اعلام کرد با توجه به پيش بيني افزايش ميزان توليد کارخانه اي در چين در ماه سپتامبر نوعي خوشبيني نسبت به افزايش ميزان تقاضاي نفت خام در بازار پديد آمده است ضمن اين که دولت چين از بازار نقدينگي حمايت مي کند و به شرکت ها اين فرصت را مي دهد که با سرعت بيشتري به فعاليت هاي خود بپردازند.

از نظر مسائل ژئوپوليتيک، بازار به دقت مذاکرات واشنگتن و مسکو را درباره سوريه و زرادخانه سلاح هاي شيميايي اين کشور دنبال مي کند.

معامله گران نفتي همچنين آرام شدن تنش ها در چندين کشور  خاورميانه را که 35 درصد صادرات جهاني نفت خام را تامين مي کند به دقت دنبال مي کنند.

و در نهايت عرضه نفت ليبي که طي هفته هاي اخير به علت درگيري دولت و گروهي از محافظان تاسيسات نفتي از يک و نيم ميليون بشکه در روز به 150 هزار بشکه در روز تنزل يافته است به وضعيت عادي باز مي گردد.
برچسب ها: آسیا ، نفت ، قیمت ، برنت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار