سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي به مناسبت آغاز سال تحصيلي 93-92 پيامي صادر كرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، متن كامل پيام دکتر حميد ميرزاده به شرح زیر است: 
  
باسمه تعالي 
وَ عَلَّمَ ءَاَدَمَ الاَسماءَ كُلَّها 
آدم از همانجا كه با علم باريتعالي تعليم يافت، شايسته سجده ملائك شد. اصلاً تعليم انسان اوج خلاقيت و هنر شگفت خداوند در امر آفرينش است. به قول شهيد ثاني، خداوند از آن جهت به وصف اكرميت و نامحدود بودن كرامتش توصيف شد كه علم و دانش را به بشر ارزاني داشت. راستي هيچ مزيتي جز علم و دانش، معيار فضيلت براي انسان به شمار نرفته است. 
به راستي علم و دانش، چراغ پرفروغ دل انسان ­هاست و امروز ميزان توانمندي و رفاه ملت­ها رابطه مستقيم با شاخص توسعه علمي آن­ ها دارد. بنابراين دانشگاه، جايگاه مقدسي است كه در آن، انسان­ هاي با فضيلت رشد مي­كنند و جان و دل خود را با چراغ علم و دانش يعني بهترين هديه الهي به انسان، روشن مي ­سازند و هم زمينه توانمندي و رفاه جامعه خود را فراهم مي­آورند. 
واژه مهر براي ما ايرانيان معنایی دو گانه دارد؛ از يك سو به معناي مهرباني و همدلي است و از سوي ديگر بهاري است كه شكوفه­هاي آن حضور مجدد دانش­آموزان و دانشجويان در مدارس و دانشگاههاست. 
امروز با شتاب فراگير تحولات علمي و تكنولوژيكي و رابطه مستقيم رفاه اجتماعي با توسعه علم و فناوري، مشاركت در توليد علم و تبديل آن به ثروت، به يك مسابقه جهاني بين ملت­ها تبديل شده است. 
اينجاست كه مسووليت دانش­­آموزان، دانشجويان، اساتيد و فرهيختگان، براي توسعه كشور دو چندان مي­شود. 
غفلت از توسعه علمي كشور، آثار زيانباري دارد كه نسلهاي آينده را رنجور و بنيانهاي اقتصادي و اجتماعي كشور را سست مي­كند. 
آغاز سال تحصيلي جديد در دانشگاه آزاد اسلامي تداوم آموزش­ها و پژوهش ­هاي پيشرفته براي مشاركت در توليد علم و تبديل دانش به ثروت و زمينه­ساز حماسه اقتصادي خواهد بود كه مقام معظم رهبري بر آن تأكيد فرموده­اند. 
اينجانب به همه­ي همكاران فرهيخته، دانش­آموزان و دانشجويان عزيز در سراسر كشور و به ويژه دانشگاه آزاد اسلامي، آغاز سال تحصيلي جديد را تبريك عرض مي­كنم و از خداوند عليم و حكيم براي يكايك اين عزيزان آرزوي سلامتي و موفقيت دارم. 
                                                                    حميد ميرزاده 
                                                                     سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار